Tlusté děti díky reklamě

16. 3. 2009

Sdílet

Na včerejší neděli připadl světový den spotřebitelských práv. Ten letošní proběhl pod heslem: Zastavte marketingové kampaně nabízející dětem nezdravé výrobky. Reklamy často vykřikují něco o vhodné svačince pro vaše děti, což rozbory u některých z takto proklamovaných výrobků popírají. Bývají totiž tučné a často obsahují velké množství cukrů.

Rodina-a-vztahy-deti-a-vychova-jidloNa včerejší neděli připadl světový den spotřebitelských práv. Ten letošní proběhl pod heslem: Zastavte marketingové kampaně nabízející dětem nezdravé výrobky. Reklamy často vykřikují něco o vhodné svačince pro vaše děti, což rozbory u některých z takto proklamovaných výrobků popírají. Bývají totiž tučné a často obsahují velké množství cukrů.

Dětské cereálie jsou jen jedním z dalších příkladů. Časopis TEST publikoval test dětských cereálií, který byl součástí kampaně světové spotřebitelské organizace Consumers International. Test mimo jiné upozornil na vysoký obsah cukrů i tuků v tak zvaných zdravých cereáliích určených zejména pro děti, a to dokonce jednou i dvakrát tolik, než je horní hranice doporučeného množství.

Kromě cereálií jsou (nejen) pro děti nevhodná různá fast-foodová jídla, která obsahují příliš mnoho tuků a soli, dále jsou plné chemikálií také různé sladkosti, často doplněné samolepkami, malými figurkami a jinými dětskými lákadly.

Některé výrobky určené pro děti sice opravdu obsahují uváděné množství mléka, ale v reklamě se vždy tak nějak zapomene upozornit i na vysoké množství tuků a cukrů. 

Autor článku

Své profesní působení v médiích zahájila v týdeníku Reflex. Pracovala v kreativním týmu TV NOVA a vedla sekci Sport a relax serveru Vitalia.cz vydavatelství Internet Info. Podílela se také na jeho dalším projektu, serveru 120na80.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).