Na
včerejší neděli připadl světový den spotřebitelských práv. Ten
letošní proběhl pod heslem: Zastavte marketingové kampaně nabízející
dětem nezdravé výrobky.
Reklamy často vykřikují něco o vhodné
svačince pro vaše děti, což rozbory u některých z takto proklamovaných
výrobků popírají. Bývají totiž tučné a často obsahují velké
množství cukrů.
Dětské cereálie jsou jen jedním z dalších příkladů. Časopis TEST publikoval test dětských cereálií, který byl součástí kampaně světové spotřebitelské organizace Consumers International. Test mimo jiné upozornil na vysoký obsah cukrů i tuků v tak zvaných zdravých cereáliích určených zejména pro děti, a to dokonce jednou i dvakrát tolik, než je horní hranice doporučeného množství.
Kromě cereálií jsou (nejen) pro děti nevhodná různá fast-foodová jídla, která obsahují příliš mnoho tuků a soli, dále jsou plné chemikálií také různé sladkosti, často doplněné samolepkami, malými figurkami a jinými dětskými lákadly.
Některé výrobky určené pro děti sice opravdu obsahují uváděné množství mléka, ale v reklamě se vždy tak nějak zapomene upozornit i na vysoké množství tuků a cukrů.