Bohužel jsme se od doby minulého režimu nezlepšili v jedné zásadní věci. Umíme vymyslet, umíme vyrobit, ale neumíme prodat.
O tom, že český česnek má jiné (netvrdil bych, že vždy lepší, pro některé způsoby použití je vhodnější jiný) vlastnosti, než španělský nebo francouzský, se začalo mluvit až v momentě, kdy z obchodů téměř zmizel.
Vyrukovali jsme s mlékomaty, ale naprosto jsme nebyli schopni využít jejich potenciál. Každá ta "krabice" má několik metrů čtverečních reklamní plochy - NEVYUŽITO! Automaty nebraly karty, často neuměly ani měnit drobné, odběr možný jen 0,5 l nebo litr,... No, tak prakticky zmizely z trhu.
Teď jablka. Přiznám se, že na jablka moc nejsem, ale možná i proto, že jsem nenarazil na tu správnou odrůdu. Teď se dozvím, že už téměř nepěstovaná odrůda je nejlepší. Zase až v momentě, kdy zmizí z trhu. Tak k čemu tedy máme ty farmářské trhy, kde se prodává prakticky to samé, jako v hyper-super, jen za o půlku i více vyšší cenu?
Dokud pěstitelé nepochopí, že bez marketingu (dobře) neprodají, tak se situace nezmění.