U jídla nás zajímá chuť a cena, nikoliv kalorie

18. 2. 2011

Sdílet

Uvádění obsahu kalorií u jídel podávaných v restauracích rychlého občerstvení nemá příliš vliv na stravovací návyky konzumentů. Zjistil to tým výzkumníků lékařské fakulty Univerzity v New Yorku, píše agentura ČTK. Pravidlo, které je povinné v New Yorku a v Kalifornii od roku 2008, se přitom má brzy rozšířit na celé Spojené státy. Americké zdravotnické úřady ho považují za jeden z prostředků boje proti rozmáhající se obezitě mezi místním obyvatelstvem, zejména u dětí a dospívajících.

Uvádění obsahu kalorií u jídel podávaných v restauracích rychlého občerstvení nemá příliš vliv na stravovací návyky konzumentů. Zjistil to tým výzkumníků lékařské fakulty Univerzity v New Yorku, píše agentura ČTK.

Pravidlo, které je povinné v New Yorku a v Kalifornii od roku 2008, se přitom má brzy rozšířit na celé Spojené státy. Americké zdravotnické úřady ho považují za jeden z prostředků boje proti rozmáhající se obezitě mezi místním obyvatelstvem, zejména u dětí a dospívajících.

Vědci prozkoumali pokladní bloky

Skupina kolem Briana Elbela z newyorské univerzity zkoumala pokladní paragony, které jim dodávaly více než čtyři stovky dobrovolníků z řad rodičů i pubescentů před zavedením pravidla v New Yorku v červenci 2008 a po tomto termínu. Také provedli anketu mezi častými návštěvníky fast-foodů.

Z výsledků průzkumu zveřejněných na internetové stránce časopisu International Journal of Obesity vyplývá, že 57 procent mladých strávníků si sice všimlo nově zavedených údajů, ale jen devět procent se jich tím dalo ovlivnit, aby si vybralo nízkokalorické jídlo. Odpovědněji se zachovali dospělí, z nichž až 28 procent kvůli tomu měnilo objednávku.

Ovšem zkoumání pokladních lístků ukázalo, že v celkovém průměru počet spotřebovaných kalorií u dětí, ani u dospělých prakticky neklesl. Podle výzkumníků se zákazníci restaurací v první řadě nechávají ovlivnit chutí jídla a hned poté jeho cenou. Zhruba čtvrtina dotázaných osob přinejmenším připustila, že se často či vždy snaží omezit alespoň množství objednaného jídla s cílem dosáhnout snížení hmotnosti.

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).