Průzkum mezi internetovými uživateli přinesl zajímavé informace mimo jiné o tom, jak se většina nakupujících na internetu chová a čemu dává přednost při výběru e-shopu.
Stále a celkem pochopitelně rozhoduje cena. Podle ní se rozhodují dvě třetiny účastníků výzkumu (přesně 66 %), ale již téměř třetina (přesně 27 %) spotřebitelů dává přednost kvalitním obchodům, se kterými mají dobrou zkušenost. Zajímavé je, že pouhých 5 % oslovených se řídí doporučením svých známých. Reklamou na e-shopy, která je zajímavá a osloví, se řídí pouhé jedno procento uživatelů.
Kromě ceny zboží internetoví nakupující uvedli jako velmi důležité při rozhodování o nákupu v e-shopu kvalitně popsané technické parametry a zobrazení zboží. Z dodatkových služeb pak uživatelé vnímají jako významný bonus dopravu objednaného zboží zdarma.
A jak je to s platbami na internetu? Z průzkumu vyplynulo, že i nadále je nejoblíbenějším způsobem úhrady zboží dobírka, kterou si vybírá nejvýznamnější část spotřebitelů (44 %). Zároveň se ale potvrdilo, že zákazníci již běžně využívají i ostatní druhy plateb nabízených na trhu a hradí své nákupy také bankovním převodem (35 %), kartou (8 %) či prostřednictvím platebních systémů (2 %). Zbývající část (10 %) pak využívá internetu především k objednání zboží, které si pak osobně vyzvedne a uhradí v prodejnách e-obchodů.
V posledních dvanácti měsících lidé na internetu utráceli především za stolní nebo přenosné počítače a počítačový hardware (45 %). Přibližně třetina lidí v internetových obchodech v posledním roce nakoupila oblečení či boty, mobilní telefony a jejich příslušenství, domácí (bílé) spotřebiče a knihy.
Celý článek Při výběru e-shopu rozhoduje hlavně cena najdete na serveru Lupa.cz.