Revizoři jsou asi potřební, ale je faktem, že lidé s určitým IQ a určitými morálními vlastnostmi nejspíš půjdou dělat něco jiného. Takže Vaše pocity plně sdílím. Ten trik s hledáním jízdenky taky používám a ještě ho vylepšuji o to, že přitom hlasitě na celý autobus volám "Moment pane revizor, hned to bude", čímž upozorním ostatní, že se něco děje.
Dobrý den!
My se známe? Já jen, že jaksi už předem věštíte, co bych udělala, kdyby se nainstalovaly turnikety. Zklamu vás: zaprvé nikdy neječím a za druhé turnikety naprosto bez problémů fungují v zahraničních metropolích, které jsou mnohem větší než Praha. Považuju to za chytrý nápad, který, pokud vím, se v dopravním podniku opravdu líhne, takže jen doufám, že dojde realizaci. Hezký večer.
s prominutím milka, nedivím se, že původem z MF
místo občasného obtěžování revizorem, dotyčná bude raději obtěžována pokaždé turniketem.. já jsem si říkal, co ji to popadlo, a už je to jasné, zase ten novinářský lobbing ve prospěch tunelářských politiků..
něco vám povím - seberte 10 nejlepších "přátel" pana Kalouska a pověste je i advokátem sokolem vzhůru nohama na nejbližší strom a vysepe se jim z kapes tolik peněz, že mhd může být zadarmo, nemusíme v praze dýchat tolik výfukových splodin a pokud někam občas autem skutečně potřebujeme, trčet jak debil v jedné zácpě za druhou
Nevyhoda turniketu je to, ze clovek ktery zapomene nahodu ze ma proslou jizdenku se to dozvi uz pri vstupu do metra a tak z neho nelze vytahnout padesatinasobek pri revizi (jak se bezne deje kazde ctvrtleti kdyz konci platnost ctvrtletnich listku a tak se vyroji revizori, jinak je nikde neuvidite.)
nevim jestli je autorka tohoto clanku normalni ale to nechame na zhodnoceni jinym.
Co to je prosim za radu ze mam nastvat revizora co nejvice ? Probuh dyt dela svoji praci - vas by taky bavilo kdybych vam fakturu posilal dva mesice ? Mam znameho revizora a co si zazil zlomena ruka, zasah paralyzerem .....
A jak psal kolega vyse dobre radite jen at to zaplatime my blbci co si platime jizdne. Dopravni spolecnosti zohlednuji % cernych pasazeru v cene, ale to by autorka musela hledat informace :) ne si vymyslet veci pri pohledu z okna.
Trzby za jednorazove jizdenky jsou cca 10% prijmu DP. Zbytek jsou predplatne jizdenky a predevsim dotace magistratu (70-80%). Takze pokud by MHD byla zdarma, magistrat by zaplatil o cca 3/4mld rocne vic, ovsem zase by usetril na Opencard, revizorech a vubec systemech spojenych s platbami. Side efekty spojene s vyssim vyuzitim MHD by taky nebyly od veci. Ale jako u kazdeho statniho podniku - tady je efektivita az na poslednim miste.
Podle me by se situace vyznamne nezhorsila. Uz ted jezdi bezplatne a beztrestne.
Tady vsude to jde (musi se ale chtit):
http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-fare_public_transport
Ciste teoreticky budou autobusy zadarmo jezdit na mesic ?
Z casti uz je jizdenka dotovana mestem ted a pokud se nemylim je to pomalu 50%.
to ze mam platit za sluzby je snad normalni nebo ne? Nebo si myslite ze by dopravni podnik pri zjisteni minima cernych pasazeru jeste zdrazil ?
Je to o lidech. Kdyz je revizor slusny, ukazu mu jizdenku hned. Kdyz je to hulvat, taky ho schvalne zdrzuju.
A dokaze mi nastvat kdyz si revizor na kontrolu vybere to nejpitomnejsi misto jake se da najit. Napr. tesne u vstupu na eskalator kudy se vali hromada lidi. Zvlast kdyz mam vic veci a neco musim kvuli nemu odlozit. A kam? Do cesty davu, ktery o to zakopava, slape mi po tom atd. To jsou chvile kdy bych vrazdil i kdyz jizdenku mam.
Jenze vy porad vychazite z predpokladu ze revizori tady slouzi jak bic na neplatice. Jenze tomu tak neni, oni tady slouzi jako bic na lidi, kteri nepochopili slozite pasmovani, nebo zapomeli, ze jim uz vyprselo casove predplatne. Proto take vidite revizory vzdy okolo ctvrtleti (aspon v Brne je to tak s zelezenou pravidelnosti). Revizori jsou placeni od mnozstvi vybranych pokut a ty se lepe vybiraji od lidi, kteri vam listek podaji a az posleze se dozvi ze neni platy (protoze je to v jinem pasmu, nebo vcera vyprsel), nez od zamernych neplaticu, kteri se snazi vyvliknout a pokudmozno supesne utect.
Btw. revizori se nechovaji rozumne. Priklad z Brna. Koupil sem si listek na 40 minut (bohuzel jen ve venkovnich pasmech ve vnitrnich platil 15 minut) revizor mne revidoval na zastavce kde sem vystupoval. Od cvaknuti ubehlo 16 minut, prestoze na listku je 40 minut, prestoze revizor sam pripustil ze tohle je velmi casta chyba, ze lide nevi ze tech 40 minut je tam kde vlastne vubec nejezdi a prestoze sem pretahl jizdu o minutu pokutu neodpoustil. (Ceny listku v Brne ve vnitrnim pasmu 10 min 18Kc, 15 min 20Kc, 60 min 22Kc). Evidentni je ze sme nechtel Brnenske MHD o penize osidit, na listku bych usetril jenom 2 Kc a pritom sem dobu jizdy pretahl o 1 minutu (2 minuty je pritom tolerance pro pozdni pristaveni vozidla do zastavky).
P.S.: Uvedomte si ze cena jizdenky k pokute je 1:50, takze staci chytit kazdeho padesateho cerneho pasazera a ste na svem. Neznam zadny jiny obor, kde by bylo mozne dat padesatinasobek bezne ceny jako pokutu. To nemuzou udelat ani ti "HROZNI" lichvari.
P.P.P.S.: Take lide zaznamenali nemalo pripadu, kdy dali revizorovi sve osobni udaje a tan jim pak nageneroval hned nekolik pokut. A tam uz neni obrana zadna.
Ke mne se revizori vzdycky chovaji normalne, nejspis to bude tim, ze jim na pozadani ukazu listek. Pak jsou tady ale takovi, pro ktere je par drobnych velkou sumou a nechapou, ze jizdne je od toho, aby se platilo. Je mi jasne, ze tito lide nejsou socialne dostatecne vyspeli, aby toto pochopili a proto si nedelam iluze, ze se v jejich chovani neco zmeni a pro tyto jedince je vzdy snazsi obvinit revizora.
Ono pet tisic za rok neni vubec malo. Navic jizdne pokryje jen velmi malou cast skutecnych nakladu. Kdyby se usetrilo za revizory, listky, automaty a jine veci, tak ty naklady jeste poklesnou. A kdyz platim trojnasobne dane oproti prumernemu cloveku, tak nevidim duvod, proc bych si mel jeste kupovat listek - to cestovne jsem si uz zaplatil. Proc ja vlastne to jizdne platim? Smradlavi homelesaci tam jezdi tak jako tak, na skupinky hnedocechu si revizor netroufne, proste jako platici cestujici nemam ani zadne vyhody.
Takze jsem si spocital, ze kdyz me revizor kontroluje jednou dvakrat do roka, tak se mi bohate vyplati zaplaceni pokuty a jizda na cerno.
Rocni papirovy kupon si pravidelne porizuji uz temer 15 let. Nemam s tim problem ..
Tedy mam ... od pristiho roku, kdy uz to nebude mozne ! Nehodlam podporovat zlodejsky projekt OpenKrad s obchodnimi podminkami jak od nejake pokoutne firmy s pujckami, takze mi zbyva jezdit bud na jizdenky (coz je dost otrava) nebo na cerno.
Jak pravil nejaky ten funkcionar z ods: "OpenCard si nemusite porizovat, nikdo vas prece nenuti". Tak tedy nebudu ...
Jeste i tento rok slo stale koupit papirove ctvrtletni kupony. Na prvni ctvrtleti 2011 mam jeste 90-denni papirovy kupon, ktery slo koupit v rozsahu nekolika dnu zacatkem listopadu. A od dubna 2011 uz zrejme nacerno. Leda se by do te doby nekdo usmernil tu sebranku kolem OC, ale to je velmi malo pravdepodobne.
Nechapu proc se musi papirove kuponu rusit. Naklady na jejich tisk musi byt prakticky nulove ve srovnani s temi vyhozenymi stamiliony za OC.
Navic k OC stejne musite povinne vozit i ten "zalozni" papirovy kupon :-)))
Ve srovnani s cenou za "anonymni" OC by me asi samostatne jizdenky vysly levneji, ale za ten sileny opruz na to porad myslet (nekdy to ani dost dobre nejde, kdyz jedu treba nocni tramvaji z vecirku) to proste nestoji. Klidne bych i poslal DPP penize v cene rocniho kuponu na ucet, ale na soucasne podminky OC proste nepristoupim.
Čtvrtletní ano, ale před tím si psal roční. Čtvrtletní jsou ale zbytečně dražší (o 1 170 Kč za rok), takže pro mě pořízení OpenCard nemělo alternativu, a tak sem ani nijak zvlášť nestudoval podmínky, takže by mě zajímalo co je na nich tak strašně závadného, že kvůli tomu někdo radši bude jezdit na černo, na lístky nebo úplně jinak.
Roční kupon pro anonymní OC je jen o 180 Kč dražší než čtyři normální čtvrtletní, takže když si přeplatil 1170 za papírové čtvrtletní, tak 180 tě snad už nerozhází.
Jistě, nepřistoupit mohu, teoreticky. Prakticky ovšem MHD jezdit potřebuji, na černo jezdit nechci a platit skoro trojnásobné peníze za jednotlivé jízdenky taky ne.
Tím stíháním jsem měl na mysli výhradně tu narážku, že držitel OC se účastní podvodu a stíhání mé osoby. Nemám pocit, že bych na tom nějak vydělal, tedy krom té slevy na roční jízdenku na rok 2009 v první vlně vydávání OC.
Uz jsem to nasel, tady http://respekt.ihned.cz/avizo/c1-42734820-saga-opencard jsou popsane ty podminky. Rozhodnuti jak moc si nechat "s*at na hlavu" uz je na kazdem z nas.
Tak to mi žíly netrhá. To že se nové podmínky zveřejňují vyvěšením na webu je běžné i u bank, telekomunikačních operátorů, apod., asi těžko můžeme čekat, že to každý dostaneme domů poštou. A mimo MHD OC nepoužívám.
Takže podmínky OC mám celkem u zadku, to mě spíš vytáčí technické řešení, možnost vyzvednou kartu objednanou přes web pouze v nějakých nemožných knihovnách (když poboček je plné metro) nebo si to nechat poslat za peníze nějakým soukromým dopravcem (pošta nelze). Taky jsem si zjišťoval co se bude dít s ročním kupónem při přechodu na novou kartu, moje končí v září 2012 a vypadá to na pěknou pakárnu a vystátou frontu. Nechápu, když na konci platnosti platební karty mi nová prostě přijde z banky aniž bych hnul prstem.
To že je to takový tunel mi taky vadí, ale kdybych kvůli tomu začal jezdit na černo nebo přestal jezdit MHD úplně, to bych si připadal fakt jako magor.
Jeste jsem zapomnel nejake odkazy:
http://richter.blog.ihned.cz/c1-48099110-opencard-stat-se-spolupachatelem-ci-nikoli
http://respekt.ihned.cz/c1-46382130-editorial-brzy-se-stanu-spolupachatelem
http://respekt.ihned.cz/c1-46959190-nevlastni-sestra-opencard
http://neviditelnypes.lidovky.cz/praha-megaztratni-openkrad-df0-/p_spolecnost.asp?c=A101123_174422_p_spolecnost_wag
Existuje ještě jedna možnost (ačkoli o ní DPP pochopitelně veřejně moc nemluví).
Takzvané "přenosné kupony", jinak také "anonymní časová jízdenka", což je malá plastová kartička kterou vám prodají u jakéhokoli předprodejového okýnka zcela anonymně bez uvedení naprosto čehokoli. Je přenositelná a nevyžaduje Opencard a platí stále dál.
Samozřejmě, je trošičku dražší než bývaly papírové kupony nebo než je Opencard, ale roční můžete pořídit za 6100 (viz. web DPP), což se myslím rozhodně vyplatí (pokud přejdete ze čtvrtletních papírových na tuhle roční, tak je rozdíl pár korun za rok).
No myslím, že většina těch, kteří teď zrovna nejezdí, MHD v minulosti potřebovala nebo bude potřebovat v budoucnosti a tedy kdyby MHD neexistovala, tak by měli problém taky, i když ne hned.
A pokud někdo MHD nejezdí, protože jezdí autem, tak by měl platit ještě daleko více a z těchto peněz by se měla financovat MHD, tak to nějak to tuším funguje v některých švýcarských městech.
Nebojte se ze by si revizor na sebe nevydelal. Pokuta je cca 1000 Kc. Takze pri ctyricetitisicovem platu mu bohate staci uspesne chytit dva cerne pasazery dene a vydela si na sebe. Pocitam ze odchyti daleko vice.
Btw. cena listku k cene pokuty je asi 1:50, takze staci odchytit kazdeho padesateho cerneho pasazera a nejste cernymi pasazrey nijak "osizen" o zisk. osobne si myslim, ze MHD spise na cernych pasazerech hodne vydelava, nez ze by prodelavalo.
i tenkrát, když jsem sáhl na obvyklé místo v peněžence - a sakra! - OpenCard nikde. Rychle jsem se prošacoval (rychle!) a odevzdal občanku s tím, že nejspíš je OC doma.
Dokonce mi poradil i co dělat v případě, že ji nenajdu - OpenCard mi za nějaký poplatek vystaví novou, starou zneplatní, aby na ni nejezdil třeba nějaký dlouhoprsťák. Našel jsem ji a zatáhnul 50,- Kč. Za blbost se platí.
Asi jsem se vždycky setkal s milými revizory - yzjímavé, že autorka potkává zase ty druhé... Čím to asi tak bude?
U loterie mám na výběr, zda si los nekoupím (zisk 0 s pravděpodobností 100 %), nebo koupím (prodělám pár desítek korun s pravděpodobností 99,9999 % nebo získám balík s pravděpodobností 0,00001 %). A u jízdného to samé: Buď platím a jedna jízda mě stojí dejme tomu 30 korun s pravděpodobností 100 %, nebo neplatím a jízda mě stojí nějakých 1000 korun s pravděpodobností dejme tomu 2 %. (Nebo začnu do práce jezdit na kole...) Takže je to vždy o tom, jak jsou nastaveny podmínky a co je pro mě výhodnější - zda platit nebo neplatit. Lidi se chovají tržně.
Jsem taky cernej pasazer, ale s urcitymi hranicemi. Kdyz me chyti, zaplatim po dobrem a v hotovosti. Souhlasim s tim, ze revizor ma mit pravo donutit cerneho pasazera jakymikoli dostupnymi prostredky, treba i lamanim rukou.
Je to jen chyba toho, kdo odmita spolupracovat. Kdyz me chyti, tak me chyti, zaplatim. je to hra. http://sites.google.com/site/cpunitedpraha/
Pojistovny buzeruji obycejne lidi kvuli podvodnikum. V krame jsme pod dohledem kamer kvuli zlodejum. Buzeruji lidi kvuli jizdence. Ale zaklad je nekde jinde - dodrzovat pravidla. Vzdyt je to smluvni vztah - zaplatim/jedu. Nepristoupim na pravidle/nejedu.
Já bych se styděl ukázat v televizi, že jsem jel načerno, i kdyby to bylo omylem nebo nedopatřením (např. když jsem nevěděl, že mám použít dražší jízdenku). Chycení černí pasažéři ze sebe ještě dělají chudáky.
Podívejte se na práci revizora: Přistihnu člověka bez jízdenky. Co můžu udělat? Požádat ho, aby se mnou hodinku počkal na policii a pokecal? Mám se na něj nalepit a chytit ho za ruce?
Co takhle zastavit celý autobus/tra/metro, dokud se případ nevyřeší? Oni by si ho lidi srovnali sami. I když takový systém je hnusný vůči ostatním (škola, vojna), funguje.
TI pravi zlodeji jsou o hooodne vys!
"pravi zlodeji jsou o hodne vys" - to jsou pindy ....to co si volíme je vzorek populace, takže takoví jsme my jsou oni - ti "zlodeji vys". Proc treba v zapadni Evrope nebo v nenavidene Americe jak se objevi podezreni ze dotycny politik ma danove nedoplatky, tak ihned odstoupi, zatimco u nas politici stale jezdi s majacky, uplatky a korupce zacinaji na obecnim urade se stovkou obyvatel - a cim vys tim vic korupce a uplatku. Je to tak ze oni jsou jako my a my jako oni. Bohuzel.
nejsem revizor, na gymplu jsem jezdil nacerno.
nemam moc rad revizory, ale nejsem hajzl.
nesouhlasim s tim, aby jste navadela lidi k zdrzovani.
kdyby cesi nebyli vychcanci a zlodeji a kupovali si jizdenky, byla by doprava v Praze levnejsi a kratsi intervaly mezi spoji. lide, co si koupi listek musi platit za ty kteri si ho nekoupi. a musime platit i revizory.
samozrejme ze se stane, ze si tramvajenku zapomenu, ale...
nepodporujme ty, kteri nas okradaji! (= cerne pasazery)
podporujme ty kteri nas pred kradezi chrani = revizory.
Pokud nebudeme agresivni k nim, nebudou ani oni k nam.
a zdrzovani je agresivita.
takze na agresivitu autorky clanku reaguji tak jak by reagovala vetsina, tj. samozrejme agresivne:
Je zajímavé, co se v diskuzi objevilo lidí, jejichž omezený pohled na svět lze popsat tak, že mají dvě škatulky, kam si řadí ostatní: za prvé zmetci, co jezdí na černo a revizoři jim vadí a za druhé Mirkové Dušínové, kteří na černo nejezdí, s revizory mají jen ty nejlepší zkušenosti. A neopomenou napadat autorku, že je socka, co jezdí na černo (přitom nemám pocit, že by něco takového v článku padlo).
Oni sami to pravděpodobně nejsou schopni pochopit, ale mimo tyto dvě škatulky existuje ještě nekonečně mnoho dalších. Například já mám léta celoroční síťovku a přesto mi revizoři vadí a to přesně ze stejného důvodu, jaký napsala autorka článku: přistupují ke mně jako ke zloději a já musím dokazovat, že nekradu. Stejně jako mi vadí, když mi při nákupu za 1500 paní u poklady vyzve k tomu, abych jí ukázal tašku, kam si nákup dávám, asi zda tam nemám ukradený rohlík či proč. Prostě presumpce viny jako poleno. Lidem jako já nemá smysl vysvětlovat, že přístupem "dokaž, že nekradeš", je někdo na mé straně a chrání mě. A o tom, že revizory dělají vesměs lidé, jejichž inteligenční a morální profil je prostě nedostatečný k tomu, aby dělali "slušnou práci", je prostě taky fakt. I proto s touto sortou lidí velmi nerad přicházím do styku (a to přesto, k velkému údivu omezených, že jízdenku mám).
Pak nezbyva nez se zeptat:
1) Mate dvere do domu/bytu zavrene tak, aby k vam nemohl vlezt kdokoliv z ulice?
2) Mate bankovni ucet a email chraneny heslem?
Pokud jste alespon na jednu otazku odpovedel kladne, pak i Vy k ostatnim lidem pristupujete jako k potencialnim zlodejum. Jen jim to nedavate tolik najevo.
Stejne tak i firmy, ktere provadeji audity a kontroluji vysledky svych zamestnancu, se k nim chovaji jako k potencialnim flakacum. Je to bes, zijeme nepochybne ve fasisticke spolecnosti :-))
To nejsou tak úplně dobré příklady. I kdybych předpokládal, že zloději neexistují, mám dveře baráku zavřené prostě proto, že mám rád své soukromí a není mi příjemná myšlenka, že by mi domů vběhlo sousedovic děcko a začalo si hrát s obsahem mých šuplíků.
A chránění bankovního účtu či e-mailu může být dáno podmínkami, s nimiž jsem souhlasil, tedy že danou službu budu používat výhradně já a nebudu ji zprostředkovaně poskytovat třetím stranám.
Ač s Vaší myšlenkou souhlasím a analogie mi přijde dobrá, jistě by šly vymyslet vhodnější příklady.
... jen se snaží vydělat co nejvíce peněz. Pamatuju si z doby studií moc dobře, že když skončila platnost kuponu (asi třetího následujícho měsíce) tak jich najednou bylo všude jak nas****, a to předtím bylo těžké nějakého potkat.
Kdyby chytali černé pasažéry, tak by se objevovali pravidelně kdykoliv v průběhu měsíce. Lidi na černo taky jezdí bez ohledu na datum. Ale jim nešlo o to polapit nepoctivce, kteří nezaplatili. Jim šlo o to, dostat co nejvíce těch, kteří zapoměli včas koupit kupon, nebo nevydrželi vystát den předtím kilometrovou frontu a mysleli, že to stihnou ráno. Smůla, ten den byli revizoři všude už od kuropění.
Pamatuju si, že jsem jednou vytáhl štíplej normální lístek a revizor mě jen odstrčil stranou, na lístek se nepodíval. Byl na lovu těch s tramvajenkami. Dali Vám pokutu i když jste si třeba ráno koupili ten kupon ale neměli jste po ruce tužku a nevyplnili tam to číslo, s tím že to uděláte až v kanclu či ve škole...
A tohle je taky jeden z důvodů, proč je lidi nemají rádi.
Zajímalo by mě, kdybych měl platnou jízdenku a nedokázal jí hned najít a revizoři by mě bránili nějak agresivně v pohybu (třeba by to neustáli s nervama) a já jí potom našel. V tom okamžiku by zřejmě revizorova výhoda, že mě může zadržet přestala platit, jelikož ta se vztahuje jen na zadržení černých pasažérů. A kdyby se se mnou prali a já vyhrál... asi by měli smůlu, pokud bych měl svědky na to, že si začali.
Jesli nějakého agresivního potkám, kterého bych kdyžtak zvládl, možná to vyzkouším. Lístky obvykle mám v pořádku. ;-)
Víte, jak probíhá revize jízdenek ve Vídni?
Revizor se postaví dopředu ve voze a nahlas všechny pozdraví: "Dobrý den, vážení cestující, provedu kontrolu jízdenek. Prosím, připravte si své jízdenky a ukažte mi je."
Všichni cestující naprosto v pohodě zvednou jízdenky nad hlavu. Revizor pak jen dojde k těm, kdo nic neukazují, případně namátkou nakoukne na několik ukázaných jízdenek, a vše je v pohodě.
U nás? Revizor se chová jak tajný agent, zezadu přiskočí, vrazí ti před obličej svůj odznak, nepozdraví, neřekne kdo je...
Všem remcalům bych doporučoval, aby si to alespoň 1/4 roku zkusili dělat přepravního kontrolora(revizora). Já (ač s VŠ a finančně zajištěn) jsem si to ze zájmu zkusil(víc jak 1/2 roku jsem to díky "slušnosti"a "neagresivitě"cestujících nevydržel). Nejprve měsíc školení ze zákonů (drážní,o MHD, trestní,atd.) a ze znalosti všech!! zastávek tramvají v Praze podle linek a pořadí. Pak přezkoušení a pak do praxe. Vždy jsem při kontrole řekl:" Dobrý den, kontrola jízdenek." NORMÁLNÍ lidi ukázali a bylo to O.K. OSTATNÍ zkoušeli všelicos. Usoudil jsem nakonec, že většina cestujících asi neumí číst (KDO Z VÁS ČETL PŘEPRAVNÍ ŘÁD???) nebo nevidí piktogramy.Např. zákaz konzumace jídla a pití. Komu to vadí? Jen případnému potřísněnému při prudkém brždění nebo cuknutí ?? Na plošině jede s pánem velký pes(bez košíku) a matka tam cpe kočár s malým dítětem! Normální?? A zkuste oba jen upozornit.Přitom podle PŘ je to na pokutu.
Triky s jízdenkami? Kapitola na román. Unavená paní si sedne u strojku a nic. Jen zmerčí revizora okamžitě začne hledat jízdenku a chce si ji označit.....Dáma bez jízdenky zrovna otěhotněla a je jí moc špatně, ale před kontrolou se velice živě baví s kamarádkou! Útěky, vytrhnutí dokladů revizorovi z ruky...... atd.atd.! Proč asi málokterý z revizorů si troufne jít do vozu sám???
Nejvíce obdivuhodné je fakt, že "černých" pasažérů se nejvíce zastávají ti, kdo mají řádně zaplacenou předplatnou jízdenku. Asi chtějí platit i za ně! A násilí?? Je fakt, že každý v MHD třeba čte a když po určitém vzruchu zvedne hlavu, vidí už akci revizora.Že před tím dostal pěstí???... dobře mu tak. Mě taky napadl cestující- a toho jsem vůbec nekontroloval, šel jsem se zapsat k řidiči(to revizor musí),najednou vylétla pěst.. naštěstí jsem uhnul. Z celého (plného) autobusu policii zavolala jen jedna paní. Ostatní mi připadali, jak panáci ve výloze, bez výrazu,bez zájmu.
Nejlepší kontrola - jako na příměstských linkách nástup předními dveřni- kdo nezaplatí, řidič ho nepustí. To by bylo remcání cestujících na zdržování, že?
A o "slušných" výrazech nafintěných "dam" a pánů v kravatách ani psát nebudu. Bezproblémoví jsou počtáři. Mají spočítáno, do kdy se jim rentuje jezdit načerno a předem mají připravenu sumu, kterou při kontrole ležérně podají kontrolujícímu.
A že mezi revizory jsou taky hulváti a násilníci?? Ukažte mi profesi,kde dnes nejsou! Vždyť i politici se fackují před kamerami TV.
Omlouvám se za délku,ale celá moje zkušenost je na knihu.
Jsem pár měsíců v Turecku a nastupování předními dveřmi jsem si mohl vyzkoušet na vlastní kůži. Když je autobus prázdný a plní se školáky po střechu, tak to někdy trvá opravdu dlouho, snad i 3-4 minuty. Všichni při vstupu vloží lístek nebo čipnou kartou, když někdo nemá většinou mu někdo půjčí jeho kartu a pak se s ním vyrovná. Revizora jsem nikdy nepotkal.
To bylo jenom tak o autobusech, šaliny mají zase nastupovací koridory. Platíte když vstoupíte na zastávku, při příjezdu šaliny pak už jen nastoupíte. Bohužel má to i nevýhodu a sice, že jsou ty koridory přeplněné a lidi nemají na frekventovaných zastávkách jak se vyhýbat. U každého koridoru jsou i strážní, co hlídají dodržování plateb za vstup a taky případné teroristy.
Nastupování předními dveřmi tedy funguje dobře a nemusíte potkat revizora, ale zase to zdržuje. Něco za něco.
Pokud jste svedkem trestneho cinu mate povinnost to ohlasit a chranit predevsim sebe jako svedka a pak az se snazit takovemu trestnemu cinu zabranit.
Pokud vidim, ze hloucek lidi o kterych nevim, ze jsou revizori momentalne v praci prohodi jednoho cloveka sklem, povali na zem a dale pokracuji v biti, tak by si meli revizori ujasnit v hlave, ze v tuto chvili muze nasledovat jejich napadeni treti osobou, ktera se bude snazit zabranit nasledkum toho co vypada jako trestny cin tezkeho ublizeni na zdravi nebo pokusu o vrazdu.
Cili by revizorum melo dojit, ze takovy nezaujaty pozorovatel muze situaci vyhodnotit i tak, ze muze nasledovat varovny vystrel, monolog a strelba do revizoru.
Nemám ráda revizory. Nevadí mi ti co v klidu stojí někde na Můstku a v prostorách metra kontrolují cestující ...vadí mi zmetci v tramvajích, kteří člověka kontrolují ještě než se tramvaj rozjede! Jednou vecer okolo tak 7-8hodiny nastoupím do tramvaje ovešená taškama. Dobíhala jsem tak jsem neměla jizdenku nachystanou. Nastoupím, stavím tašky vedle sloupku s turniketem, tramvaj zavrela dvere (já se hrabu v kabelce) a jeste NEZ se tramvaj rozjela, byli u me dva vazouni revozori a kde mam oznacenou jizdenku!! a ze kdyz jim nechci dat obcanku, tak vystoupime a pockame na policajty. Nikdo z cestujicich se do naseho sporu nemichal a ja se s takovymi typky bala vystoupit ven, zvlast kdyz nas cekaly hodne opustene zastavky.. a pokutu jsem zaplatila. Ale preju tem dobytkum neco se smyslu - kup si rybu a udav se kosti apod. Jako 50kg holka s dvema tezkyma taskama nemam proti 2 ctyřicátníkům kazdy o vaze pres 100kg sanci:-(
Jelikoz ve vetsine pripadu plati, ze min 50% (ale spis 70+%) MHD tak jako tak plati obec, a jelikoz zaroven plati, ze udrzba silnic v obcich stoji nasobne vic nez tech zbyvajicich par %, tak existuje (v zahranici otestovane a funkcni) reseni. Jednoduse zakazat vjezd osobaku do obce (bez vyjimek samozrejme) + zasobovani povolit pouze pres noc. Penize usetrene za reseni parkovani/obchvatu/prutahu/... se daji do MHD kde cestujici nezdi zdarma, nikdo se nemuze vymlouvat ze na to nema, nikdo si nemuze stezovat, ze stoji v kolonach ... a nikdo nepotrebuje revizory.
problém MHD zdarma jsou také turisté - proč by se měli vozit zadarmo, když obyvatelé města svou MHD platí ze svých daní a když jedou jinam, musí za lístky platit?
Jinak nechápu přitroublý tarifní systém (ještě před openkradem) MHD v Praze - je to podobné jako s ČD. Prostě vše se tak "zvýhodní", až už je úplně jedno jaké nabídky využijete. Tak jako tak zaplatíte zhruba 50-100 kč denně nebo 500 kč za měsíc. Pokud dopředu nevíte jak často budete jezdit, nemáte šanci zvolit pro sebe výhodnou nabídku. Mně osobně vyhovovala 14 denní jízdenka za 250 (časem 280) kč. To byla spravedlivá cena oproti měsíčnímu kuponu. Tak ji pro jistotu zrušili a nyní tyto peníze chtějí za 3 dni... Vedení Dopravního podniku a Českých drah jde o zcela jiné věci než o dlouhodobý prospěch cestujících veřejnou dopravou.
Super clanek! Neskodilo by si uvedomit, ze revizor je povolani jako kazde jine. Komu jsou kontroly jizdnich dokladu neprijemne, muze chodit pesky. Revizori koneckoncu chrani zajmy nas poctivych, kteri se prepravujeme pouze s platnym jizdnim dokladem.
Zarazi me, ze takovy blabol muze napsat redaktorka MF...
Revizoři jsou banda ubohých zamindrakovaných chudáků ! U nás v Ostravě bohužel s posvěcením dopravního podniku, si léčí své komplexy na normálních lidech, na které volají hrdinsky policisty,dětem bez jízdenky vyhrožují policii a sociálkou, chovají se nejen k cestujícím bez platného jízdního dokladu(jak jsem se mohl přesvědčit) ironicky a arogantně a ti samí revizoři, když chytnou cikána bez jízdenky, tak ho pustí a nebo v lepším případě po něm chcou nadiktovat jen údaje (určitě Vás napadne,že cikán neřekne svou adresu a své jméno). Pokud ponich cikán začne řvát tak svěsí ocas v kalhotech a jdou si hledat slabé oběti aby se jim pomstili..Takové hrdiny dopravní podnik zaměstnává, vyměnil jsem si s touto organizací několik meilů,bezvýznamně, budu psát na město ostrava s tím,že není normální,že jsou běžní cestující diskriminování a cikáni nemusí platit a ještě je jim to okatě tolerováno..Od DPO se maximálně dozvíte, že je to celospolečenský jev..Prostě jinak řečeno,když začneme dělat všichni bordel, pak se nám bude tolerovat jízda načerno...
Kdyz jsem byl oslavit konec roku v ostrave, tak jsem zjistil, ze ani jeden automat na jizdenky nefunguje a jedine co jsem si tedy mohl koupit byla jizdenka na 70minut za 27kc. Je to dobry zpusob, jak okradat lidi, kteri jednou za cas prijedou do ostravy. Za dvakrat 27 korun jsem jel dvakrat 12 minut.
Poněkud mě zaráží tvrzení v článku: "Přiznávám, že ač nejezdím bez platné jízdenky, přesto mi kontroloři vadí. Z principu. Znamená to totiž, že kdosi apriori předpokládá, že jízdenku nemám."
To by mě zajímalo, jestli třeba autorovi vadí i policejní pochůzkáři, detektory u východů v obchodech nebo průvodčí ve vlacích. Nebo jestli třeba má na dveřích od bytu zvenčí kliku a při odchodu nechává odemčeno. Pokud ne, tak sám apriori předpokládá, že jsou mezi námi lidé, kteří páchají nepravosti...
Zase srovnáváte nesrovnatelné. Věřím, že by autorce vadili policejní pochůzkáři, pokud by jí pravidelně zastavovali a chtěli by po ní doklad toho, že nikde nic neprovedla.
Průvodčí ve vlaku je taktéž něco jiného, protože on kromě kontroly lístků tyto také prodává.
A má-li doma zvenku kliku a zamyká, pak je to opět rozdíl oproti tomu, aby chytala prvního člověka, kterého před domem načapá a chtěla po něm důkazy, že jí nevykradl.
Jaký ? Někdo by mohl tvrdit, že žádný! Nemá pravdu! Zámek na dveřích předpokládá, že jsou někde i zloději a pouští dovnitř jen lidi , kteří se prokážou klíčem ( strčí ho dovnitř a otočí jím) Jen povolaní. Totéž turniket . Ten má navíc i tu výhodu, že je při použití OC možné provést kontrolu jízdenky aniž by ji bylo nutné vytahovat!! A samozřejmě je tu výhoda v tom, že to zcela eliminuje možnost, že někdo prostě jen zapomene. V takovém případě se do dopravního prostředku vůbec nedostane!!
A to platí i pro bezdomovce!! ( I když mi jich některých je líto- k jejich ubytování slouží jiné zařízení než MHD )
Kdežto revizor na vás pohlíží jako na zloděje už z principu- UKaž jízdenku nebo uvidíš!!!
Navíc mne zdržují a což je mnohem závažnější- nutí mne ukazat případným zlodějům v které kapse mám doklady a někdy i peníze.
Pokud jde o jednání , které je již na hraně - přímo ve své rodině mám případy, kdy kontrolovali mé rodinné příslušníky při vstupu do vozidla,ještě než se stačilo rozjet!! Také záměrně uváděli jiná místa nástupů.
Z těchto důvodů je nemám jen rád, ale přímo je nenávidím!!!
(odkaz na clanek na ihned.cz)
http://logistika.ihned.cz/c1-48897050-povinna-opencard-je-mytus-papirove-kupony-se-prodavaji
"Dopravní podnik jaksi zapomněl veřejnost informovat, že si dál lze koupit cosi jako klasickou tramvajenku"
Klasicke svinstvo ! Tady nejde o "boj s revizory", ale o boj s aroganci a korupci.
Co jsem uvedl v titulku, snad stačí. Místo pokuty za černou jízdu - sankce - na příští zastávce přivázat za provaz k vozidlu a povinnost absolvovat takto aspoň 3 další stanice. Do týdne nebudou černí pasažéři, a posléze lze propustit i vysmívané a kritizované revizory. "Pořádek musí byť, tak je to správné."
Ked som bol studentom platil som raz pokutu 600 Sk v podstate za nic. Mal som studentsky listok aj ISIC, ale oni si odrazu vymysleli ze ISIC musi byt aktivovany u nich, o com som nevedel a o tom nejakym normalnym sposobom ani neinformovali. Navyse mi revizorka dala len taku malu karticku, co bolo akesi pochybne potvrdenie pokuty, zeby sli peniaze jej do vacku ? Ide o DPMZ (dopravny podnik mesta Zilina). Mimochodom na FB vznikla skupina "Dopravny po*eb mesta Ziliny" (ospravedlnujem sa za vulgarizmus, len presne citujem nazov), asi to nebolo len cirou nahodou.