Musím reagovat.... Jsem senior a mám horské elektrokolo.
Tak paní autorka se tady vyjádřila dost tendenčně a asi na kole moc nejezdí.
Obecně má pravdu, na kole se musí opatrně a starší mají křehčí kostru. E-kola jsou těžší, ale stabilnější. Co vyjedu musím taky sjet - i na normálním kole. Jezdím-li na kole často mám své návyky a ty musím akceptovat. Ovládání e-kola není zas tak odlišné.
Odblokováním rychlosti nemám z e-kola moped !! Kolo samo nejede, musím šlapat a dát 35km/hod po rovině dá práci i na normálním kole (tady se aspoň tolik nenadřu). No a sjezdy s kopce. Na obou typech kola jedu i 60km/hod (po silnici).
Teď jen otázka - pojedu-li na normálním kole přes 25 km/hod (jezdím často) páchám také "trestný čin" jako když to dám na e-kole? /v článku uvedeno - Legislativa v ČR přitom umožňuje jízdu na kole do zmiňované rychlosti 25 km/h/. To už jsou paní redaktorko dost bláboly...
Únava na kole z delší trasy..., že mám přípomoc, moc dobrá informace... Únava vznikne profilem trati, i délkou a také třeba horkým počasím.
Já si e-kolo pořídil proto, abych se dostal tam, kam už nedojdu a hlavně nesejdu díky opotřebovaným kolenům (hory), Mohu si tak zážitky z Krušných hor, Krkonoš, Jeseníků a dalších prodloužit místo plácání se kolem Třeboně i když tam je fakt hezky.
Co článek o elektrokole, to snůška blábolů.
"Elektrokolo je relativně těžké a má samo o sobě setrvačnost. "
Jaký je, prosím, rozdíl mezi hmotností a setrvačností elektrokola s 75 kg jezdcem a normálního kola s metrákovou matronou?
"Navíc jeho ovládání je jiné než na klasickém kole, takže se stává, že sjezd cyklisté nezvládnout a spadnou,“ uvádí ředitel záchranné služby."
To je dobrý, ještě lepší než ta o Perníkové chaloupce. Mám elektrokolo 6. rokem a nějak jsem nepozoroval, že je jeho ovládání jiné, co dělám špatně?
"Legislativa v ČR přitom umožňuje jízdu na kole do zmiňované rychlosti 25 km/h. "
Další blábol. Legislativa říká, že pohon se při této rychlosti musí odpojit. Pokud jedu z kopce, klidně můžu jet 70 stejně jako na kole bez motoru.
"Jinak na elektrokolech fungují také brzy."
No a na webu by měl fungovat někdo, kdo si to po sobě přečte... Jinak brzdy samozřejmě fungují na elektrokolech stejně jako na normálních, takže opět metráková matrona na obyčejném kole zabrzdí na delším úseku než 75 kg jezdec na elektrokole...
"Jaký je, prosím, rozdíl mezi hmotností a setrvačností elektrokola s 75 kg jezdcem a normálního kola s metrákovou matronou?"
Mezi hmotností a setrvačností moc velký rozdíl nebude - nicméně bude rozdíl pro daného člověka s danou hmotností.
Dále bude rozdíl v těžišti a schopnosti měnit těžiště a celkového stylu jízdy.
Zbytek nekomentuji, souhlasím.
Kdybych to měl zakončit, tak bych parafrázoval, elektrokolo je dobrý sluha, ale zlý pán.
Koukam ze zde je kazdy odbornik, pan Kadula se v PRE ani neohral a asi tusim proc: Legislativa v ČR přitom umožňuje jízdu na kole do zmiňované rychlosti 25 km/h.
Tak to se pan Kadula velmi plete, muzu jet na kole klidne 100km/h, muze to byl klidne elektrokolo a je to zcela legalni a beztrestne.
37% ridicu kol mohlo prezit s helmou. A jaksi se zapomnelo zminit v jakem stavu - vegetativnim?
Jeste jsem zapomnel dodat ze vsechny elektrokola maji velmi ucinne kotoucove brzdy - tak si představte ze vepredu mam klasice brzdy ktere se na kola davaji 100 let a vzadu mam pasovou brzdu. Elektrokola se prodavaji asi 20let, ale to evidentne nekdo nezaregistroval.
Duvod proc to kolo stale jezdi, tak je jeho jednoducha konstrukce, temer nulova elektronika a dve gelove baterie z upsky zapojene v serii - tedy minimalni naklady na opravu. Pritom je kolo CELO odpruzene, takze to neni zadny dinosaurus.