Vlákno názorů k článku V ČR již zemřelo 26 cyklistů na elektrokolech. Proč jsou zranitelní hlavně senioři? od Tomáš Marný - Co článek o elektrokole, to snůška blábolů. "Elektrokolo je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 8. 2022 10:47

    Tomáš Marný

    Co článek o elektrokole, to snůška blábolů.

    "Elektrokolo je relativně těžké a má samo o sobě setrvačnost. "

    Jaký je, prosím, rozdíl mezi hmotností a setrvačností elektrokola s 75 kg jezdcem a normálního kola s metrákovou matronou?

    "Navíc jeho ovládání je jiné než na klasickém kole, takže se stává, že sjezd cyklisté nezvládnout a spadnou,“ uvádí ředitel záchranné služby."

    To je dobrý, ještě lepší než ta o Perníkové chaloupce. Mám elektrokolo 6. rokem a nějak jsem nepozoroval, že je jeho ovládání jiné, co dělám špatně?

    "Legislativa v ČR přitom umožňuje jízdu na kole do zmiňované rychlosti 25 km/h. "
    Další blábol. Legislativa říká, že pohon se při této rychlosti musí odpojit. Pokud jedu z kopce, klidně můžu jet 70 stejně jako na kole bez motoru.

    "Jinak na elektrokolech fungují také brzy."
    No a na webu by měl fungovat někdo, kdo si to po sobě přečte... Jinak brzdy samozřejmě fungují na elektrokolech stejně jako na normálních, takže opět metráková matrona na obyčejném kole zabrzdí na delším úseku než 75 kg jezdec na elektrokole...

  • 9. 8. 2022 6:14

    VlK

    "Jaký je, prosím, rozdíl mezi hmotností a setrvačností elektrokola s 75 kg jezdcem a normálního kola s metrákovou matronou?"
    Mezi hmotností a setrvačností moc velký rozdíl nebude - nicméně bude rozdíl pro daného člověka s danou hmotností.

    Dále bude rozdíl v těžišti a schopnosti měnit těžiště a celkového stylu jízdy.

    Zbytek nekomentuji, souhlasím.

    Kdybych to měl zakončit, tak bych parafrázoval, elektrokolo je dobrý sluha, ale zlý pán.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).