Český e-shop Lékárna.cz se zaměřil na data prodejních výsledků v kategorii zboží souvisejícího se sexuálním životem. Prodej kondomů a dalších antikoncepčních prostředků zaznamenal v uplynulých letech zajímavý trend.
Podívejte se: Jak se rodí kondomy
V létě o pětinu kondomů méně
V létě prodej kondomů pravidelně klesá zhruba o dvacet procent. Přičítat to lze jistě tomu, že jde hlavně u letních lásek často o impulzivní nákup, který se odehrává mimo e-shopy. Ovšem na druhou stranu se ukazuje, že po tomto snížení prodeje kondomů se zhruba dvouměsíčním zpožděním následuje výrazné zvýšení prodeje těhotenských testů, a to až o padesát procent.
„Zdá se, že se v létě trochu necháváme opít onou bezstarostnou atmosférou, zvýšený prodej těhotenských testů v měsících srpen až říjen této domněnce nahrává," komentuje s nadsázkou tato čísla Karel Klodner, ředitel e-shopu Lékárna.cz. „Větší poptávku po testech na přítomnost viru HIV nebo na další sexuálně přenosné choroby jsme ale v této souvislosti nezaznamenali. Skoro to vypadá, že pro Čechy je nechtěné těhotenství větším strašákem než pohlavní choroby," dodává.
Kondomy frčí na začátku školního roku
Prodeji kondomů se překvapivě nejvíce daří v prosinci, kdy se jich prodá až o třetinu více v porovnání s průměrem ostatních měsíců. V prosinci také výrazně klesá prodej těhotenských a ovulačních testů.
Prodej ovulačních testů v průběhu roku téměř přesně kopíruje prodej testů těhotenských, jen jde řádově o desítky procent nižší čísla.
Únor zůstává i přes čím dál propagovanější „den zamilovaných“ měsícem, kdy je prodej kondomů i těhotenských a ovulačních testů spíše na podprůměrné úrovni.
„Zvýšenou aktivitu v nákupu kondomů lze vystopovat také na začátku školního roku, ale naše údaje zatím neukazují jednoznačný trend. Těmto analýzám se však budeme věnovat i nadále a budeme je průběžně zpřesňovat," uzavírá Karel Klodner.
Zdroj: TZ Lékarna.cz