Obchody řetězce Albert protlačily Valentýn do svých letáků na tři strany, Globus dokonce na pět a opravdu si s nabídkou daly záležet. Výrobce müsli Mixit kvůli svátku zamilovaných dokonce zřídil extra stránku se speciální křupavou nabídkou. Ale byli i tací, kteří se Valentýnu nijak zvlášť nevěnovali, třeba Penny Market nebo Makro. A Kaufland po loňské kontroverzní kampani s nabídkou vepřových srdcí ubral páru a vrátil se ke klasice (i tak nás trochu, dost možná nechtěně, pobavil). Jaké zajímavosti jsme našli v obchodech, a to i těch internetových? Pobavte se s námi.
V kamenných obchodech se drží klasika: čokoláda a víno
Co se týče valentýnské nabídky potravin, tak té snad od počátku věků vévodí čokolády. Výrobci tak nešetří srdíčky, růžovou barvou a mašlemi. A výhodnými slevami.
Když výrobce čehokoliv nechce plýtvat penězi na nový obal, který je aktuální jeden den v roce, tak si svůj produkt nechá vložit do tzv. valentýnské nabídky letáku vybraného supermarketu. Jde typicky o víno, tvrdý alkohol nebo kondomy. Poslední jmenované se slevou dvacet procent do valentýnské nabídky zařadil třeba Globus. Jste-li pohodlnější, osloví vás srdíčky zalitá strana letáku Penny Marketu s nápisem: „Vychutnejte společně.“ Láká zamilované na tvaroh s jogurtem „Pro něj“ a na jogurt Jihočeská lahůdka „Pro ni“.
Kaufland ubral
Loni Kaufland spustil valentýnskou antikampaň na vepřové srdce za 69,90 Kč. K reálné fotografii srdce, kterou doplnil o oči, nezapomněl připsat: „Láska je jako bonboniéra plná čokolády. Nejdřív je sladká a pak se vám z toho zvedne kufr.“ Protože to zákazníci jako velkou legraci nebrali, letos se Kaufland stáhl. Sice celý svůj leták pojal ve valentýnském duchu, protože víc srdcí najdete snad už jen v deníčku náctiletých dívek, ale již nešokuje.
„V letošním roce máme valentýnskou nabídku rozdělenou pro ty, co slaví, a pro ty, co neslaví svátek zamilovaných,“ uvedla tisková mluvčí Kauflandu s tím, že pro neslaviče mají v nabídce brambůrky s octem a romadur. Pro láskou zasažené donuty se srdíčky či mimořádnou nabídku jahodových srdcí z rozmrazeného polotovaru. A pro všechny, bez rozdílu věku, pohlaví či vyznání, měli v nabídce valentýnskou edici toaletního papíru, který byl v akci, považte jen za 39,90 Kč. Ale pozor, šlo zakoupit jen pět kusů na osobu, tak snad jste s tím případně počítali.
Galerie: Valentýnská antikampaň Kauflandu v roce 2018
Drobnosti za pár korun i drahé dary
Originálně můžete nenáročného partnera obdarovat jablkem s obrázkem srdce a sluncem vybarveným nápisem „I love you“, které najdete v Albertu. Nebo jste mohli v Lidlu koupit koblihu ve tvaru srdce. Svou lásku jste mohli uhranout i v papíru balenou valentýnskou paštikou na váhu, kterou měli v Bille.
V Tescu jsme k jídlu nic speciálně valentýnského nenašli, tedy až na kočičí žrádlo, aneb jak praví Tesco leták: 14. února: Potěšte i své zvířecí miláčky.
No, a kdybyste měli peníze nazbyt a nutkavou potřebu svou polovičku šokovat, na webu Nože.cz byla k mání valentýnská sada dvou kudel s ocílkou za tři a půl tisíce. Anebo by byly lepší nožíky Valentýn 2v1 (raději nedomýšlet); jeden v zelené a druhý v růžové barvě? Za tisíce čtyři? Dejte nám v anketě vědět, co by vás k Valentýnu opravdu nepotěšilo; kobliha, toaletní papír, nebo růžový nůž?