Názor k článku Víceletá gymnázia – silné místo v nevyrovnaném školství od 3děti - Dovolím si nesouhlasit, není tak jednoduché prohlásit, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 2. 2010 17:16

    3děti (neregistrovaný)

    Dovolím si nesouhlasit, není tak jednoduché prohlásit, že všechna víceletá gymnázia jsou k ničemu.
    Hodně záleží na podmínkách a prostředí té které ZŠ, jejích žáků a „konkurenčního“ gymnázia.
    Něco z mojí osobní zkušenosti – mám tři kluky. O tom nejmladším si to zatím myslím, o těch starších si troufnu tvrdit, že svými názory a vědomostmi vyčnívají nad svoje vrstevníky (a mám to potvrzené i od jejich učitelek z MŠ i ZŠ). Také dost dobře znám všechny místní ZŠ (často tam pracuji) – znám sborovny, učitele, jejich nálady, všímám si jak uvažují, když si myslí, že je nikdo neposlouchá.
    Když šel nejstarší syn do školy, přihlásili jsme ho na ZŠ podle našeho výběru. Nejen že škola měla dobrou pověst, ale první třídu dostala výborná učitelka (a navíc i moje bývalá spolužačka z gymnázia). Během prvních pěti let školní docházky jsem s ní velmi často řešil neustálé kázeňské problémy, žákovská plná poznámek typu vyrušuje, nedává pozor, čte si pod lavicí a to prakticky od všech učitelů, kteří v té třídě učili. Netvrdím že všechny, ale myslím si, že značná část poznámek plynula z toho, že syn se ve škole často nudil. Osnovy jsou plánované na průměr, respektivě se nepokračuje v další látce, dokud to nepochopí i ti co chápou nejpomaleji.
    Vzhledem k tomu, že v dojezdové vzdálenosti není žádná škola pro tzv. „chytřejší“ žáky (okraj republiky) a stěhování jinam momentálně nepřipadá v úvahu z komplikovaných rodiných důvodů, jediným řešením bylo přihlásit ho na víceleté gymnázium.
    Podle výsledků přijímaček byl v první desítce. A i když jich ve třídě je o 8 víc než jich bylo na základce (protože nějaký IQáč přiděluje peníze školám podle počtu žáků), je tam maximálně spokojený. Všichni co se tam dostali zatím mají snahu a touhu se učit, dělat věci i nad rámec osnov, což se o jeho bývalé třídě rozhodně nedá říct. Poznámky za vyrušování zmizely jak mávnutím proutku.
    Nechci dělat ze svého dítete žádného Einsteina a už vůbec nechci zlehčovat inteligenci jeho bývalých spolužáků, ale myslím si, že něco je špatně. Každý má své místo ve společnosti a když všichni budeme mít titul, všichni budou Ing. nebo MUDr. stejně pojdeme, protože nebude mít kdo podojit krávu, zorat pole, vyvézt odpadky. Ale když může mít dítě s tělesnou, nebo sociální vadou svého placeného asistenta, aby mohlo chodit do normální školy a zvládalo školní docházku, proč by nemůže mít úzká část třídy také svého asistenta, který by se jim věnoval NAD RÁMEC běžných osnov v době, kdy učitelka poněkolikáté vysvětluje tutéž látku těm, kteří ji ještě nepochopili.
    Chápu spíše nesouhlas učitelů ZŠ s víceletými gymnázii, protože „elita“ jim většinou uteče a učit ten zbytek je často těžká řehole, ale z pohledu rodiče bylo víceleté gymnázium výhrou.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).