Nás rozdělili přímo podle studijních výsledků na studijní a nestudijní typy. S tím že někdo měl větší záběr v matematice a někdo zase v češtině nebo „biologii“(bůh ví jak se tomu říká na základce). S tím že toto přerozdělování bylo relativně dynamické. Proto si taky myslím že víceletá gymnázia jsou naprosto zbytečné. Ať si raději dítě samo vybere později co chce studovat. Ať jde klidně studovat na gymnáziu jestli chce, ale až má ponětí co to obnáší. A hlavně není pravda, že studium na gymnáziu vám zaručí studium na VŠ. Většina mých kolegů na VS co přišli z gymnázií už dávno nestuduje a musí si hledat práci s neodbornou maturitou a věřte, že to není nijak jednoduché.
To že mají, jak říkáte, zámečníci(strojaři) a kuchaři(hoteliéři) maturitu je snad v pořádku ne? Jak chcete rozdělit lepší studenty od horších? Na mnoha VŠ (kromě právnických, přírodovědeckých a jim podobných) oceňují profesoři znalosti z praxe. A můžete mi věřit, že v těchto oblastech jsou na tom lépe střední odborné školy. Na technikách(průmyslovkách) je matematika srovnatelná a v mnoha případech lepší než na gymnáziích, neboť je rovnou aplikovaná v praxi.
V každém případě nemá rodič rozhodovat za žáka/studenta. Může mu pouze poradit jakou cestou se vydat.
PS: A šikana je bohužel na každé škole. Jenom pokaždé v jiné formě.