njn, odesilatel zaplatil za to, že leták vám bude doručen. a co teď s tim. dáte si na schránku ceduli, že nechcete ani ofrankovanou poštu, a přestanete pro poštu existovat?
ta agrese proti příjmu čehokoliv nevyžádaného má smysl v podobě spamu, kde platíte (přinejmenším svými náklady na elektřinu a procesoročas) za příjem cizí reklamy. ale u papírové pošty si kdosi objednal službu, že do vaší schránky bude vhozeno, zaplatil za to, a pošta mu doručení ze zákona nesmí odepřít.
To se trochu pletete. Objednatel zaplatil za to, že bude reklama doručena do třeba milionu schránek. Neuvedl ale konkrétní adresu, a proto se na to vztahuje to omezení reklamy; pokud by adresu uvedl, tak mu doručení pošta samozřejmě nemůže odepřít. Na druhou stranu, aby směl uvést vaši adresu, tak ji od vás musí napřed legálně získat (ochrana osobních údajů).