Přestože Česká republika patří mezi pivní velmoci, na rozdíl od Německa, Belgie, Anglie nebo USA tu zatím nebyl žádný tematický časopis. Ode dneška je to jinak.
První číslo měsíčníku Pivo, Bier & Ale vydává nakladatelství ROW 26. ledna 2011 a zároveň spouští také internetové stránky.
Co znamená název složený ze tří slov?
Pivo – netřeba vysvětlovat,časopis je zaměřen na výběr nejpodstatnějších informací z oboru, komentáře, nabídne hodnocení profesionálů, autorské články, rozhovory a reportáže, výsledky degustací a mapy. Internetové stránky nabídnou především informace, prostor pro diskuse, hlasování v anketách i soutěžích – téma je opět jasně dané.
Přečtěte si: Pivo milujeme, ale hrdí na jeho pití nejsme
Bier - časopis svou podstatnou část zaměří na německá piva. „Kdo již navštívil Bamberg, Forchheim a především malá městečka a vesnice v jejich okolí, kde se v oblasti Franků nacházejí desítky malých rodinných pivovarů, tuší nebo dobře ví, proč jsem se tak rozhodl,“ říká Pavel Borowiec, vydavatel a šéfredaktor magazínu.
& Ale – vydavatel se nechal inspirovat společenstvím CAMRA, které svými akcemi, festivaly, knihami a řadou dalších aktivit trvale podporuje zájem o Real Ale, svrchně kvašené pivo, které zůstalo důkazem originality pivního trhu v Anglii. V Belgii se naopak Ale stalo základem celosvětového úspěchu a díky němu tato malá země, mnoha rysy velmi podobná té naší, právem přitahuje pozornost největších pivních znalců od USA až po Japonsko.
Měsíčník se bude prodávat především ve vybrané síti hospod, výčepů, restaurací a minipivovarů, kde je na rozdíl od trafik záruka, že se prodeji časopisu bude věnovat potřebná pozornost. Druhou variantu představují specializované prodejny piva s širokým sortimentem nebo obchody s lahůdkami.