Názory k článku Vyskakovali cestující z rozjetého vlaku, nebo ne – jak to tedy bylo?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 7. 2010 5:41

    Ing.Makoň (neregistrovaný)

    Obvyklé povídání hraničící se sci-fi.Průvodčí by musela mít Moonk,aby si pamatovala cílové stanice všech cestujících.In­g.Baroch by si měl někdy takovou práci zkusit a zjistil by,že nic takového není možné.Já jsem si to zkusil.Problém je jinde – na většině stanic a zastávkách není v jízdním řádu pro veřejnost uvedena délka pobytu.Cestující proto neví,kolik času má na vystoupení z vlaku.Tato doba stanovena služebním jízdním řádem a činí ve stanicích běžně 1 minutu a na zastávkách na p ů l minuty.Tato norma pochází z dob,kdy jako první z vlaku vyskočil průvodčí a vyvolával jméno stanice.To je dnes ve většině případech nahrazeno audiovizuálním systémem,který ale neříká,za jak dlouho vlak zastaví na správném místě a kdy má začít cestující vystupovat.Řešením by tak mohlo být vrátit se k vyvolávání jména stanice a zastávky pomocí hlasového zařízení,tedy vhodná nahrávka ovládaná personálem,nejlépe strojvedoucím.
    Druhou věcí je dnešní přístup zaměstnanců ČD ke své práci, ze kterého se jaksi vytratila profesionalita.

  • 11. 7. 2010 21:01

    MAK (neregistrovaný)

    Na vlstní kůži jsme zažili naprosto stejnou situaci,kdy část naší skupiny cestující vlakem vystoupila, část vyskakovala z rozjíždějícího vlaku s více či méně odřenými koleny a část nedobrovolně dorazila do další stanice. Nedostatek profesionality bez potřeby omluvy a nápravy situace pramení z nulové konkurence pro ČD. Přeji cestujícím i ČD změnu v co možná nejkratším čase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).