Příklad s Ibalginem je v podstatě totéž, co jsem psal o cigaretách. Díky řehtání úředního šimla (povinné údaje v SPC) si aspoň někteří lidé uvědomují, že ta tabletka kromě částečného otupení pocitu bolesti páchá na organismu také velké škody. Výrobce by jej samozřejmě raději dodával bez odstrašujících informací v letáku a inzeroval v televizi i na internetu jeho celkové pozitivní účinky na naše tělo i duši. Což by jistě mnohonásobně navýšilo jeho prodeje. A zároveň způsobilo mnohonásobně větší škody na zdraví jeho konzumentů.
GSK se takového podvodu odvážilo s Paxilem. Spustili kampaň SPOLEHLIVĚ LÉČÍ DEPRESI U DĚTÍ BEZ VEDLEJŠÍCH ÚČINKŮ, aby se dobře prodával skrz dětské psychiatry. Já bych se obával, že tím ohrozili spoustu mladých životů. Někdo je ale zřejmě přesvědčen o tom, že ani s informací URČENO PRO DOSPĚLÉ, DĚTI PO UŽITÍ PÁCHAJÍ SEBEVRAŽDU se léku nepředepisuje dětem o nic méně. Takže jen zbytečně zařehtal úředník, firma za drobný ekonomický prohřešek zaplatila astronomickou pokutu ... a jinak se nic nestalo.