Žárlení je projevem nízké sebedůvěry a vede nejčastěji k nedůvěře a rozpadu vztahů

28. 5. 2010

Sdílet

Fenomén žárlení ve všech podobách je nedílnou součástí většiny partnerských vztahů. Přehnané žárlení se pak nemalou měrou podílí na partnerských problémech, které mnohdy vyústí až v rozpad partnerských vztahů. Většina dotázaných exkluzivního průzkumu spol. SANEP, který se zaměřil na problematiku nevěry, se domnívá, že žárlení je projevem nízké sebedůvěry a podezřívavosti. Přehnané žárlení pak podle názoru dotázaných vede nejčastěji k nedůvěře a rozvodu nebo rozchodu. Drtivá většina respondentů…

Fenomén žárlení ve všech podobách je nedílnou součástí většiny partnerských vztahů. Přehnané žárlení se pak nemalou měrou podílí na partnerských problémech, které mnohdy vyústí až v rozpad partnerských vztahů. Většina dotázaných exkluzivního průzkumu spol. SANEP, který se zaměřil na problematiku nevěry, se domnívá, že žárlení je projevem nízké sebedůvěry a podezřívavosti. Přehnané žárlení pak podle názoru dotázaných vede nejčastěji k nedůvěře a rozvodu nebo rozchodu. Drtivá většina respondentů se pak domnívá, že žárlením rozhodně nelze upevňovat partnerský vztah.

Podle průzkumu na svého partnera žárlí 31,2 % dotázaných. Zajímavé však je, že na otázku „Žárlí na Vás Váš partner?“ kladně odpovědělo 37,7 % dotázaných, což poukazuje na skutečnost, že si někteří lidé nepřipouští, že na svého partnera žárlí.

Že žárlení není v partnerských vztazích vítaným jevem, naznačuje i názor 58,6 % dotázaných, podle jejichž názoru žárlení není nezbytné pro správně fungující vztah a 26 % respondentů se

Exkluzivní internetový průzkum společnosti SANEP byl proveden na reprezentativním vzorku 8.190 dotázaných ve věkové kategorii 18–69 let.

Skutečnosti, že přehnané žárlení je ve většině případů projevem nízké sebedůvěry a důvodem rozpadu řady vztahů, může z valné většiny přispívat i poměrně rozšířený další partnerský fenomén, kterým je nevěra, k níž se podle dřívějšího průzkumu spol. SANEP přiznalo 43 % dotázaných.

Zdroj: Sanep.cz

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).