Ptáka poznáš po peří, e-shop podle obchodních podmínek. Dobrý e-shop má obchodní podmínky transparentní a jasné, špatný plné stylistických a právních kliček, v nichž je těžké nezabřednout.
Asi největší nešvar, který dnes mnohé e-shopy do svých obchodních podmínek zakomponovávají, je pokutování zákazníka za neodebrání zboží nebo za zrušení objednávky. A světe, div se, je v souladu s českým právem.
Čtěte téma: Nelegální erekce: Pozor na léky přes internet
Internetový prodej léčiv v ČR je legální pouze prostřednictvím tzv. „kamenné" lékárny…
Objednáte si v zboží z e-shopu a svůj nákup si rozmyslíte? Chcete objednávku změnit nebo zrušit? Nemělo by být, pokud nebylo zboží ještě expedováno, nic jednoduššího – napíšete nebo zavoláte prodejci a vysvětlíte mu situaci. On ale zareaguje naprosto jinak, než čekáte – namísto aby vám vyšel vstříc, vás odkáže na příslušná ustanovení svých obchodních podmínek, v nichž je kdesi ve spleti složitých vět uvedeno, že zrušit objednávku nelze, stejně jako nelze odmítnout samotnou zásilku, která vám bude i přes váš projevený nezájem vyexpedována. Když ji nevyzvednete, bude vám naúčtována smluvní pokuta (většinou v řádu stokorun), která po vás bude v případě neuhrazení vymáhána všemi dostupnými právními prostředky.
Připadáte si jako ve zlém snu? Vaše chyba, potvrzením nákupu, tedy uzavřením kupní smlouvy (byť na dálku), jste souhlas s takto nastavenými obchodními podmínkami potvrdili. Že jste je ale vlastně nečetli? A že prodejce nemá právo po vás uhrazení smluvní pokuty žádat? Budete asi překvapeni. Má.
Celý článek Neodebrali jste objednané zboží? Zaplatíte nám! najdete na serveru o českém internetu Lupa.cz.