1. Neměl to být označeno jako reklama?
2. Co chemička Mondelēz udělala s původními českými výrobky asi neni třeba rozebírat.
3. Mimochodem: https://www.google.com/search?q=Mondelez+%22evropsk%C3%A1+komise%22&oq=Mondelez+%22evropsk%C3%A1+komise%22
"Nařčení" je zajímavé slovo.
Nebudu tady Mondelezu kopat do hraček, jen přidám k zamyšlení přístup jiného výrobce, Ferrero, a jejich Nutelly.
Když si v Itálii koupíte Nutellu, má na obalu uvedené všechny evropské výrobní závody a informaci o tom, jak poznáte, že zrovna ta Vaše Nutella (koupená v Itálii) je v Itálii i vyrobená.
Potom si koupíte Nutellu v ČR a podle klíče na obalu té italské zjistíte, že ta Vaše byla vyrobena v Polsku, případně v Německu (pokud jste ji koupili v Lidlu). Ale ani na jednom obalu nenajdete to podrobné vysvětlení jak poznat, kde byla ta Va še vyrobena.
Dá se za takových okolností věřit tomu, že výrobek je stejný bez ohledu na místo výroby a trh, pro který je určený?
Mám ještě jeden příklad nejmenované a velmi známé české likérky a toho, co se dělo po vstupu zahraničního investora a přesunu části produkce do likérky v Polsku kvůli zvýšení výroby. A jaká byla reakce nového vlastníka na odpor proti změnám receptur v závodě v ČR -> tedy přesun výroby do Polska...
Pokud by to opravdu bylo "nařčení", budou i informace na etiketách o místě výroby identické a ani na domácím trhu se nebudou stydět prodávat výrobe továrny v Polsku...