"Tohle jednoznačně není pravda. Od vynálezu auta spotřeba paliva na kilometr neustále klesá. Pokud si tedy autor nedefinoval vlastní "energii".
Mám pocit, že do toho Clauss započítávál i průměrné energetické náklady na výrobu stále luxusnějších aut.
"Jestli je, nebo není dost materiálu na výrobu aut pro číňany je otázka, na kterou autor neodpověděl"
Samozřejmě že není dostatek a v článku - konkrétně v Claussově citátu - tohle řečeno je.
Ty ostatní námitky o kvalitě života - budiž, ale kdyby se opravdu zohlednili potenciálně jiné podmínky v USA a rozvojových zemích, byl by výsledek takový, že kdyby se Američané vzdali aut, měli by i tak pohodlné autobusy, pro rodicí ženy by mohla přijet sanitka atd., čili nepřišli by o žádnou nezbytnost a ušetřili by spoustu času, který věnovali vydělávání na auto. Cestování ve vlastním autě je navíc i z hlediska pohodlí daleko zbytnější potřeba než slušně bydlet.