Žižkovské pivobraní představí přes 65 pivních speciálů

6. 6. 2012

Sdílet

Festival nabídne piva, která jinak v Praze běžně neochutnáte, z malých a mini českých pivovarů. Jejich počet stále roste. Je příčinou fádní chuť ležáku z velkých průmyslových pivovarů? Přes 65 pivních speciálů z produkce malých českých pivovarů a minipivovarů budou moci ochutnat návštěvníci 1. ročníku Žižkovského pivobraní. Na festivalu zlatavého moku, který pořádá městská část Praha 3, se tak budou mimo jiné prezentovat pivní značky jako Plzeňský pašák, Podskalská koza nebo Slepý krtek, ale…

Festival nabídne piva, která jinak v Praze běžně neochutnáte, z malých a mini českých pivovarů. Jejich počet stále roste. Je příčinou fádní chuť ležáku z velkých průmyslových pivovarů?

Přes 65 pivních speciálů z produkce malých českých pivovarů a minipivovarů budou moci ochutnat návštěvníci 1. ročníku Žižkovského pivobraní. Na festivalu zlatavého moku, který pořádá městská část Praha 3, se tak budou mimo jiné prezentovat pivní značky jako Plzeňský pašák, Podskalská koza nebo Slepý krtek, ale také další speciály z malých českých pivovarů s ročním výstavem do 200 tisíc, respektive 20 tisíc hektolitrů, jenž Pražané a zahraniční návštěvníci nemají běžně možnost potkat a ochutnat.

Akce proběhne v pátek 8. června a sobotu 9. června v oblíbeném parku Parukářka na Žižkově, neděle je pak vyhrazena sběratelskému Pivnímu blešímu trhu na farmářském tržišti na náměstí Jiřího z Poděbrad.

Tady se budou mimo jiné prodávat i potřeby pro domácí vaření piva – tomuto tématu bude věnovaný i zítřejší rozhovor na Vitalia.cz. Pokud vás láká představa vlastního piva, nenechte si ho ujít.

Zákazníci chtějí pestřejší nabídku

Zaměření na malé pivovary a minipivovary, které jsou především restauračními pivovary, dává žižkovskému festivalu výjimečnou pozici mezi dalšími pivními oslavami.

V roce 1989 byl jediným českým minipivovarem pivovar U Fleků, letos jejich počet dosáhl 130 a zdá se, že není konečný. Odhadujeme, že během příštích dvou let dosáhne čísla 200 až 250. Příčin jejich nárůstu může být více, ale za hlavních lze pokládat fádní chuť českého ležáku z velkých průmyslových pivovarů a zájem zákazníků o pestřejší nabídku adekvátní tomu, co již ochutnali v cizině,“ tvrdí prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň. Tomu bude přizpůsobena i organizace festivalu, která by měla mít spíše kultivovaný degustační charakter namísto kulis obřího beerfestu se stohy umělohmotných kelímků a pijáky soutěžícími ve spotřebě laciného piva.

Snažíme se organizací Žižkovského pivobraní spíše navázat na myšlenku farmářských trhů, chceme dát prostor malým českým producentům a přilákat spíše návštěvníky, kteří chtějí degustovat jejich produkty, než pijáky zaměřené na spotřebu. Organizace i program je proto připraven tak, aby přilákal i rodiny s dětmi,“ uvedl zástupce starosty Pavel Sladkovský.

Žižkovské pivobraní tak v mnoha ohledech bude připomínat spíše vinařské degustační akce, než obligátní pivní slavnosti. „Pivo se zde bude čepovat výhradně do speciálních festivalových třetinkových sklenic, které si návštěvník pořídí, pro umělohmotnou kelímkovou kulturu bude platit na Parukářce platit pro tuto akci zákaz,“ upozorňuje hlavní organizátor Jiří Sedláček z občanského sdružení Archetyp.

Pro děti a abstinující budou připraveny české limonády ze sortimentu malých producentů. Vše doplní nabídka pochoutek pivní gastronomie. Právě na rodiny s dětmi bude pamatovat i program festivalu – vedle tří moderních dětských hřišť a nejdelší skluzavky v Praze, kterou je park vybaven, bude pro nejmenší připraven speciální program s dětským divadlem a výtvarnými dílnami. „Tatínkové se mohou oddávat degustacím piva a poslechu rockové hudby, maminky mohou trávit čas s dětmi na dětském hřišti. Tím není řečeno, že si úlohy nemohou vyměnit. K zajímavému pokoukání bude také přítomnost několika autoveteránů, stejně jako hasičské auto s hasiči,“ dodal hlavní organizátor Jiří Sedláček z občanského sdružení Archetyp.

Více informací najdete na www.farmarske­trziste.cz a www.facebook.com/ftpra­ha.

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).