v SR sprístupnila Všeobecná zdravotná poisťovňa svojim poistencom elektronické výpisy z účtov (platby poistného + platby za zdravotnú starostlivosť) už pred niekoľkými rokmi a každý si môže pozrieť, či ho jeho lekár neklame a "neokráda". Ak by môj zubár (ale aj lekár) vykazoval niečo, čo neurobil, tak by už nebol mojím zubárom....
My to v Česku máme také, ale bohužel ještě ne elektronicky (pokud vím), ale na vyžádání vám pojišťovna ten přehled zašle poštou. Bezplatně samozřejmě. Elektronicky by to bylo mnohem lepší, to vám závidím :)
Jinak k těm podvodům popsaným v článku: ano, podvádět se nemá, ale já na druhou stranu ty zubaře trošku chápu. Ono je to okrádání totiž tak nějak vzájemné, pojišťovny taky nejsou neviňátka. Zubař je povinen vždy nabídnout pacientovi bezplatnou variantu ošetření (rozuměj variantu, která je plně hrazená z pojištění). Jenže pojišťovna mu tuhle variantu nezaplatí celou. Proplatí mu jen část nákladů. Takže ten zubař to musí tomu pacientovi de facto doplatit ze svého.
Osobně mám už nějaké ty zkušenosti s pojišťovnami takže vím jaká je to extravaganza z nich dostat korunu když se něco stane ... vlastně jakýkoli finanční ústav je pro mně symbolem podvodu ale pojišťovny v tomto vskutku excelují. Navíc při celkovém čistém zisku pojišťovny je ta uváděná částka opravdový pakatel a pochybuju že jim stojí za to to vůbec řešit. Osobně má pro mně daleko větší hodnotu zubař který okrádá nějakou šikovnou cestou pojišťovnu, než samotná celá pojišťovna který cpu prachy horem dolem protože mi to přikazuje zákon a která pro mně nikdy nic neudělala. Ten chudák zubař každý den vytvoří nějakou hodnotu, někomu každý den zlepší život a vytvoří něco hmatatelného. Pojišťovna to je jen taková hra se slovíčky a s penězi