Dobrý den,
celkovou zubní náhradu nyní pojišťovny hradí jednou za tři roky. U jiných náhrad se lhůty liší. Více zde:
https://www.vzp.cz/o-nas/tiskove-centrum/otazky-tydne/novou-zubni-protezu-vam-vzp-zaplati-kazde-tri-roky
Zatím nemáme informace o tom, zda se bude tato frekvence úhrad od ledna měnit.
U špatně zhotovené náhrady se lze obrátil v první řadě na zubaře, který její výrobu zajišťoval. Pokud jde o špatné zhotovení, je důležitá spíše půlroční lhůta, která je v tomto podstatná, nikoliv dvouletá záruka, ve které se mohou uplatňovat spíše vady materiálu.
Pokud zubař nebude k ničemu svolný, lze se obrátit na Českou stomatologickou komoru, kde mají revizní komisi, která by se tímto měla zabývat.
Paralelně s tím lze věc řešit i se svojí zdravotní pojišťovnou, která zubaři za náhradu poslala peníze. Začala bych tím, že bych zavolala na klientskou infolinku a poradila bych se, co mám dělat.
Doporučujeme požádat ještě před konfliktním řešením zubaře o kopii ze zdravotnické dokumentace, kde by byly informace o náhradě. Nebo mít v ruce pokladní doklad/paragon v případě, že se za náhradu něco doplácelo. Vždy je lepší mít v ruce nějaké doklady.
Více o možnosti reklamace zde:
https://www.ozp.cz/pro-klienty/caste-dotazy/stomatologie-je-na-stomatologicke-vyrobky-poskytovana-nejaka-zaruka
Za redakci Vitalia.cz