Dobrý den,
chtěl bych se zeptat,jak mám vyřešit problém se zubní náhradou.V r,2019 mi byla zhotovená vrchí zubní náhrada.Tato zubní náhrada mi vůbec nesedí,stálá bolest při jídle,třikrát denně musím lepi a ve společnousti odmítám jídlo protže bych se strapni.Když jsem zubní náhradu reklamoval,
tak pani doktorka vždycky něco přibrousila a nebo přidala nějaký materiál a prý to bude dobré.Bylo to ještě horší.Naposledy letos ke konci léta jsem též pani doktorku navštívil a výsledek byl ten,že se prý nedá nic dělat a prý mám
lepit a lepit.No a jen tak suše mi zdělila,že jde do důchodu.
Teď jsem se dočetl tady z vašich článků,že se dělají zubní náhrady na 3D tiskárně.Chtěl bych se zeptat,co proto můžu udělat,abych zjískal kvalitní
zubní náhradu na 3D tiskárně a mohl žít už konečně jako člověk a nemusel se stydět ve společnosti.
Moc Vám děkuji za radu a odpověď
Dobrý den, podobné problémy trápí bohužel řadu lidí a informace o protéze z 3D tiskárny vyvolala velký ohlas u čtenářů. Zjišťovali jsme proto u výrobce další informace, najdete je zde: https://www.vitalia.cz/clanky/zubni-nahrady-zhotovene-3d-tiskem-jsou-zhava-novinka-nejcasteji-se-ptate-na-cenu-a-kde-je-ziskat/. Bohužel se zatím jedná o pilotní testování produktu, termín, kdy bude pro veřejnost k dispozici, bude teprve upřesněn. LK, Vitalia.cz
Dobrý den,
celkovou zubní náhradu nyní pojišťovny hradí jednou za tři roky. U jiných náhrad se lhůty liší. Více zde:
https://www.vzp.cz/o-nas/tiskove-centrum/otazky-tydne/novou-zubni-protezu-vam-vzp-zaplati-kazde-tri-roky
Zatím nemáme informace o tom, zda se bude tato frekvence úhrad od ledna měnit.
U špatně zhotovené náhrady se lze obrátil v první řadě na zubaře, který její výrobu zajišťoval. Pokud jde o špatné zhotovení, je důležitá spíše půlroční lhůta, která je v tomto podstatná, nikoliv dvouletá záruka, ve které se mohou uplatňovat spíše vady materiálu.
Pokud zubař nebude k ničemu svolný, lze se obrátit na Českou stomatologickou komoru, kde mají revizní komisi, která by se tímto měla zabývat.
Paralelně s tím lze věc řešit i se svojí zdravotní pojišťovnou, která zubaři za náhradu poslala peníze. Začala bych tím, že bych zavolala na klientskou infolinku a poradila bych se, co mám dělat.
Doporučujeme požádat ještě před konfliktním řešením zubaře o kopii ze zdravotnické dokumentace, kde by byly informace o náhradě. Nebo mít v ruce pokladní doklad/paragon v případě, že se za náhradu něco doplácelo. Vždy je lepší mít v ruce nějaké doklady.
Více o možnosti reklamace zde:
https://www.ozp.cz/pro-klienty/caste-dotazy/stomatologie-je-na-stomatologicke-vyrobky-poskytovana-nejaka-zaruka
Za redakci Vitalia.cz