Jak podpořit zdravé a produktivní pracovní prostředí

 Autor: Freepik.com
Zaměstnavatelé by si měli uvědomit, že zdravé pracovní prostředí přispívá nejen k fyzickému, ale i psychickému blahobytu zaměstnanců, což má přímý dopad na jejich produktivitu. Je potřeba myslet na ergonomii a další zdravotní aspekty, které by měly být součástí firemní kultury. Jak tedy zaměstnancům vytvořit produktivní prostředí?
1. 2. 2024

Sdílet

Klíčové aspekty pracovního prostředí

Faktory jako akustika, osvětlení, klimatizace, a pohodlí významně ovlivňují, jak se zaměstnanci cítí během práce, a tyto aspekty mohou vědomě i podvědomě zlepšovat jejich pracovní výkonnost. Pojďme si některé z nich více rozebrat.

1. Osvětlení, akustika a čistý vzduch

Jedním z klíčových prvků je osvětlení. V mnoha případech je preferováno přirozené denní světlo, které lze regulovat žaluziemi nebo roletami, a v případě nedostatku denního světla je důležité zajistit kvalitní umělé osvětlení.

Dalším důležitým prvkem je akustika. V open space kancelářích se často setkáváme s problémem hluku, který negativně ovlivňuje koncentraci. Akustické panely, izolované konferenční místnosti a tiché zóny pomohou vytvořit klidnější prostředí bez nepříjemného rámusu.

Dbejte na kvalitu ovzdušív kancelářských prostorech. Dobrá ventilace a filtrace vzduchu jsou nezbytné pro udržení zdraví vašich zaměstnanců, zejména pak v chřipkovém období musí být zajištěna dostatečná výměna vzduchu kvůli virům a bakteriím v ovzduší.

2. Kancelářský nábytek pro zdraví a pohodlí

Kancelářský nábytek hraje ve vytváření optimálního pracovního prostředí nezastupitelnou roli. Pohodlné sezení je nezbytné pro zdraví, proto je důležitý pečlivý výběr křesel a židlí, na nichž zaměstnanci tráví minimálně 8h denně. Přednost dejte zejména ergonomickým kancelářským židlím, které podpoří zdravé sezení. Určitě nechcete, aby vaši zaměstnanci měli zničená záda z nekvalitních židlí. 

Pro zdravější pracovní prostředí jsou také ideální výškově nastavitelné stoly, které umožňují střídání sezení a stání, což přispívá k lepší fyzické kondici pracovníků. Nezapomínejme ani na úložné prostory, které by měly být praktické a zároveň esteticky příjemné.

Autor: Freepik.com

3. Odpočinkové zóny

Zóny pro odpočinek a relaxaci mohou pomoci zaměstnancům obnovit energii a zlepšit soustředění. Poskytněte svým zaměstnancům koutek, kam si na chvíli zajdou oddechnout a popovídat s kolegy. Relax zónu lze vybavit speciálním sedacím nábytkem – odpočinkovými křesly či pohovkami, sedacímy vaky, nebo houpačkami a konferenčními stolečky. Zkuste přidat i šipky, fotbálek, nebo jiné zábavné odreagování.

Další faktory ovlivňující produktivitu zaměstnanců

  • Kromě nábytku má na produktivitu vliv i teplota a vlhkost vzduchu, přičemž ideální teplota se pohybuje okolo 21–23 °C.
  • Myslete i na takové drobnosti, jakou jsou zásuvky či USB porty, které jsou integrované do desky kancelářského stolu. Tyto zefektivní a usnadní práci s elektronikou.
  • Pokojové rostliny v kanceláři jednak zvyšují estetickou hodnotu prostoru, ale také přispívají k vyšší efektivitě práce zaměstnanců. Rostliny nebo výhled na zeleň mohou zlepšit náladu a snížit stres.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).