Server Lupa.cz odstartoval druhou fázi ankety Křišťálová Lupa 2014 – Cena českého Internetu. Nejzajímavější a nejpřínosnější projekty a služby českého internetu, jež prošly nominační fází, budou nyní po dobu 6 týdnů bojovat o vaše hlasy. O finalistech 9. ročníků ankety rozhodlo více než 12 700 čtenářů a expertní panel složený z odborných novinářů.
Hlasovat můžete od 16. září do 26. října 2014 přes online formulář na stránkách ankety http://kristalova.lupa.cz/2014 v těchto 7 kategoriích:
Zpravodajství – mediální projekty všeobecného zpravodajství.
Internetové obchodování – projekty, které jsou založeny na zprostředkování transakčních operací.
Nástroje a služby – nástroje a služby provozované prostřednictvím internetu.
Zájmové weby – tematicky či žánrově definované projekty určené pro specifickou cílovou skupinu uživatelů.
One(wo)man show – libovolný projekt či aktivita zajišťovaná prostřednictvím internetu v režii jednoho člověka.
Veřejně prospěšná služba – projekty, jejichž primárním cílem není peněžitý zisk, ale řešení nějakého společenského problému pomocí moderních komunikačních technologií a nástrojů.
Mobilní služba – služba či aplikace podporující přístup z mobilních zařízení či speciálně upravená pro použití z mobilních zařízení, bez ohledu na platformu či typ zařízení.
Jak vítězové předchozích ročníků hodnotí anketu Křišťálová Lupa a co jim vítězství přineslo?
Peklo na talíři – Projekt roku 2014
Vlastně až ex post jsem si uvědomil, jak moc zásadní a prestižní ocenění Křišťálová lupa je a jak moc znamená pro lidi, kteří se Internetem v České republice živí, zabývají, nebo se jen baví. Pochopitelně nám všem Lupa přinesla veliké pozitivní PR, na kterém v dnešní době, ať chceme nebo ne, vše stojí a padá. Pro mě osobně je Křišťálová Lupa ocenění lidí, kteří jen tak nesedí na zadnicích a „nezachraňují“ svět kolem kecama v Internetových diskuzích, ale o něco se reálně snaží, dřou a posouvají tak věci a společnost dál,
říká Roman Vaněk, šéf Pražského kulinářského institutu a hlavní protagonista projektu Peklo na talíři.
Potraviny na pranýři – vítěz v kategorii Veřejně prospěšná služba v letech 2012 a 2014
Vítězství ve dvou ročnících ankety Křišťálová Lupa nám dopomohlo prokázat, že i internetový projekt státní správy, jakým jsou Potraviny na pranýři, může být širokou veřejností vnímán jako užitečný a oblíbený. Anketu Křišťálová Lupa považujeme vzhledem ke své prestiži a vysokému počtu skutečně kvalitní konkurence za opravdovou výzvu a za možného mediálního pomocníka na cestě prospěšných projektů k veřejnosti,
říká Bc. Radoslav Pospíchal, zástupce tiskového mluvčího SZPI.
Ticketon.cz – vítěz v kategorii E-commerce inspirace v roce 2012
Viktor Mastník o vítězství TICKETON.cz v anketě Křišťálová Lupa 2012 Vítězství v Křišťálové Lupě bylo hlavně velkým povzbuzením celého týmu do další práce. Také mě překvapilo, kolik našich obchodních partnerů anketu pravidelně sleduje. Takže máte-li projekt, který stojí za to, nestyďte se dát o sobě vědět, jděte do toho!
Každý, kdo se zapojí do hlasování, má šanci získat vstup na slavnostní vyhlášení vítězů, které se uskuteční 20. listopadu v Divadle Archa. Stejného dne ve večerních hodinách budou na serveru Lupa.cz zveřejněny kompletní výsledky.
Veškeré podrobnosti o anketě Křišťálová Lupa 2014 – Cena českého Internetu najdete na www.kristalova-lupa.cz.
Anketu Křišťálová Lupa 2014 pořádá server Lupa.cz, jehož provozovatelem je společnost Internet Info. Generálním partnerem ankety je Česká spořitelna. Hlavním partnerem ankety je společnost T-Mobile. Partnery ankety jsou společnosti ACTIVE 24, GoPay, Jobs.cz, Kniha Zlín, MojeID. Partnerem slavnostního vyhlášení je AK PKK. Hlavním mediálním partnerem je Radiožurnál. Mediálními partnery jsou Aktuálně.cz, Deník.cz, E15.cz, Heureka.cz, HyperMedia, iDNES.cz, Lidovky.cz, Marketing&Media, Novinky.cz, Seznam.cz, TISCALI MEDIA, a Živě.cz. Produktovými partnery jsou MINI a Strive.