Mleté maso

Sdílet


Autor: Copyright © 123RF Stock Photos

Mleté neznamená mleté maso

Mleté maso je pouze vykostěné maso, které bylo rozmělněno a obsahuje méně než 1 % soli.

  • balený masný výrobek, masný polotovar – smí obsahovat přídatné látky a vodu, veškeré použité složky musejí být vyznačeny ve složení
  • balené mleté maso – smí být přidána pouze kuchyňská sůl v množství max. do 1 %, přídavek soli musí být uveden na obalu
  • nebalené mleté maso – musí být namleto přímo před zrakem kupujícího a pouze z masa, žádné přídavky nejsou povoleny
  • nebalené mleté – polotovar připravený k prodeji v obsluhovaném pultu třeba i u řezníka, kromě soli často obsahuje další přísady, nesmí proto být prodáván jako „mleté maso“, informace o složení má poskytnout obsluha
  • mělněné maso – nemá definici v zákoně, obvykle však znamená, že výrobek nesplňuje požadavky na označení „mleté maso“, jde o obchodní název masného polotovaru

Rady pro nákup mletého – masa nebo polotovaru

  • volte podle zamýšleného využití a plánované doby skladování
  • ujasněte si, co chcete koupit: mleté maso nebo masný polotvar, jednodruhový nebo mix, balené či nebalené
  • většinou zohledňujeme cenu, ale příliš nízká cena znamená nekvalitní produkt
  • u baleného výrobku vybírejte produkty s informacemi o obsahu masa a tuku
  • masa logicky chceme co nejvíce, v nabídce od cca 50 do 99 %
  • obsah tuku může být cca od 10 do 50 %, čím nižší je jeho hodnota, tím více bylo použito libového masa a naopak
  • další údaje složení zjistíte buď na etiketě baleného zboží, nebo od obsluhy pultu
  • dejte na celkový vzhled výrobku
  • vyšší přídavek vody (nad 10 %) je téměř jistě snahou o snížení ceny
  • některé látky chrání výrobek před zkázou, jiné mají maskovat a vylepšit nekvalitní produkt, dodat chuť či barvu (to lze odvodit z názvu nebo údaje o funkční třídě dané látky)
  • pokud maso brzy spotřebujete, nechte si ho pomlít z vybraného kousku na prodejně (musí být použit vyčištěný mlýnek)

Galerie: Test mletého – mleté neznamená mleté maso

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).