Bio-info pomůže českému trhu s biopotravinami

(Brno, 11.3.2009) Agentura Green marketing dnes spustila novou službu: internetový informační portál Bio-info. Bio-info se stává mostem, spojujícím celý dodavatelský řetězec biopotravin, a nabízí všem pohodlí dostupnosti důležitých informací a dat na jednom místě kdykoli, kdekoli a zdarma. Bio-info tím napomůže rozvoji trhu s biopotravinami v České republice.

Sdílet

Portál Bio-info, www.bio-inf.cz, poskytuje nezávislé fórum pro výměnu praktických informací, myšlenek a zkušeností, které pomohou udržovat trvalý růst produkce, výroby a prodeje biopotravin v České republice. Bio-info funguje jako zpravodajský server a zveřejňuje nejnovější novinky z oboru biopotravin a dalších bio produktů, jako jsou biokosmetika, ekodrogerie a biotextil.

Bio-info spojuje dodavatelský řetězec biopotravin

Bio-info má ambici stát se mostem, spojujícím celý domácí dodavatelský řetězec biopotravin. Pomůže tak překonat velký problém současného trhu, kde obchodníci a výrobci často nevědí o nabídkách českých bioproduktů a musejí nakupovat v zahraničí. Bio-info pomůže nalézat příležitosti na trhu a podporovat české firmy k naplnění domácí poptávky. Bio-info tržiště, obchodní platforma pro zadávání nabídek a poptávek, usnadní spolupráci mezi českými biozemědělci, výrobci a obchodníky s biopotravinami.  

Bio-infovzdělává a radí

Portál Bio-info je místo, kde podnikatelé najdou vše potřebné pro vlastní vzdělávání. Od polní produkce až po umístění zboží na regál. Kromě toho bude Bio-Info na podporu rozvoje sektoru bioproduktů zveřejňovat různé studie, analýzy a poskytovat marketingové poradenství. Také studenti uvítají množství praktických informací a dat pro svoje studium. Prostřednictvím Bio akademie chce Bio-info poskytovat on-line vzdělávací kurzy a informace, od produkce až po marketing.

Bio-infospojuje

Informační portál Bio-info vytváří spojující most mezi zemědělci, výrobci a obchodníky, s cílem napomáhat vzájemnému poznání a spolupráci českých firem při produkci, výrobě a marketingu českých biopotravin. K tomu může sloužit například Diskusní fórum, umožňující sdílet zkušenosti a rady.

Komu je portál Bio-info určen?

Služby a produkty Bio-info jsou určeny primárně producentům, výrobcům a obchodníkům s biopotravinami a bioprodukty, sekundárně také novinářům, komunikačním agenturám, pedagogům a studentům, výzkumníkům a pracovníkům státní správy. V neposlední řadě mohou zajímavé informace z portálu čerpat také spotřebitelé.

Potřeby aktérů trhu

V České republice je nedostatečně vytvořený dodavatelský řetězec pro biopotraviny. Potravináři a maloobchodníci nevědí, kdo, kde, které bioprodukty a za kolik nabízí. Zemědělci často pro svoji produkci marně hledají odbyt. Mezi jednotlivými články dodavatelského řetězce neprobíhá otevřená a soustavná komunikace.

Výrobcům biopotravin a ekologickým zemědělcům dosud scházela platforma, prostřednictvím které by mohli nabídnout své výrobky obchodním partnerům v oblasti maloobchodu, gastronomie a hromadného stravování.

Potravinářům ale nejvíce chyběl prostředek k získávání informací o domácích ekologických surovinách a službách. 

Maloobchodníci a velkoobchodníci postrádali místo, kde by získávali pravidelné, aktuální a přehledné informace o novinkách na trhu, spotřebitelských trendech a nových možnostech zvyšování prodeje biopotravin.

Všechny vyjmenované důvody vedou k tomu, že více než 60 % v České republice spotřebovaných biopotravin se dováží ze zahraničí.

Aby se nabídková strana trhu s biopotravinami mohla rozvíjet stejně rychle a úspěšně jako strana poptávková, je potřeba pro stávající i potenciální podnikatele vytvořit dostatečně transparentní prostředí.

Proč internetový portál?

Trh s bioprodukty má v České republice ohromný potenciál k růstu. Zemědělci, zpracovatelé, výrobci i obchodníci s biopotravinami však potřebují aktuální informace, data a rady, aby rostoucímu tempu trhu stačili. Bio-info byl vytvořen, aby tyto potřeby naplňoval.

Výhody pro všechny

Českým ekologickým zemědělcům a výrobcům biopotravinBio-info pomůže nacházet nová domácí odbytiště pro jejich zboží, zejména v oblasti maloobchodu, gastronomie a veřejného stravování. Ekologickým zemědělcům zajistí jednoduchý a přehledný marketingový nástroj pro nabídku jejich produkce, pro potravináře a obchodníky nabídne přehled o dostupné nabídce produktů a jejich dodavatelích „pod jednou střechou“.

Kromě toho nabídne podnikatelům aktuální zpravodajství a informační podporu, kterou potřebují pro své strategické rozhodování.

Kdo Bio-info provozuje?

Informační portál Bio-info provozuje Mgr. Tomáš Václavík-Green marketing. Portál Bio-info navázal na více než 5 let vydávaný e-magazín Bio Obchod. Bio Obchod se stal zásadním zdrojem informací a dat o trhu s bioprodukty jak pro podnikatele, tak pro novináře a odbornou veřejnost.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).