Bio je v kurzu: 62 % zákazníků si za ně rádo připlatí

[Tisková zpráva] (Tesco Stores ČR a. s.) V důsledku zvýšené poptávky po biopotravinách Tesco rozšiřuje řadu Organic.

Sdílet

Odhodlanost českých zákazníků vyzkoušet si biopotraviny a přesvědčit se o jejich vlastnostech neslábne, ale právě naopak. Jak dokazuje poslední průzkum zákaznického chování společnosti Tesco, bioprodukty si letos již alespoň jednou koupilo 53 % Čechů. Vloni to bylo 48 % z nich. Tesco se na základě těchto výsledků rozhodlo rozšířit svou řadu potravin Organic. Pokud jde o cenu, až 62 % dotazovaných si za bio rádo připlatí.

V porovnání s loňským rokem klesl v České republice počet zákazníků, kteří nekupují biopotraviny z 52 % na 47 %. Naopak vzrostl počet lidí, kteří bioprodukt poprvé vyzkoušeli, a jeho kvalita je přesvědčila, aby se k němu vrátili. V roce 2009 uvedlo 7 % dotazovaných zákazníků, že si již někdy pořídilo bio a rozhodně se k němu hodlá vrátit. Letos to samé potvrdilo již 25 % z nich. „Tato čísla nám potvrzují, že zájem Čechů o bioprodukty roste. Nejvíce si je oblíbili lidé s vyššími příjmy. Až šedesát pět procent z nich je ochotno si za bio i připlatit. Třicet pět procent zákazníků by dokonce akceptovalo cenu o 10 % vyšší, než je průměrná cena zboží, které není biokvality,“ říká Petr Baudyš, ředitel oddělení kvality Tesco.

Velmi pozitivní ohlas mají bioprodukty i u středně příjmové populace. Podle Tesca vyzkoušelo potraviny v biokvalitě již 55 % zákazníků se středními příjmy. Celých 26 % z nich je zařadilo do svých pravidelných nákupů, 24 % těchto zákazníků bioprodukt vyzkoušelo a rozhodně se k němu vrátí. „Zjistili jsme, že i tito zákazníci si rádi za biopotraviny zaplatí víc. Celých 38 % akceptuje cenu těchto produktů o 10 % vyšší, než je standard. Naproti tomu 20 % dotazovaných by si připlatilo dokonce až o 20 % více,“ dodává Petr Baudyš.

Na oblibě nabývají bioprodukty i u cenově citlivých zákazníků. Celých 26 % lidí s nižšími příjmy vyzkoušelo biopotraviny a rozhodně se k nim také hodlá někdy v budoucnu vrátit. Patnáct procent těchto lidí si některý z bioproduktů koupilo již několikrát. 

K tématu: Bio-info.cz přináší přehled biopotravin v maloobchodních řetězcích včetně srovnání cen

Na neopadající zájem Čechů o potraviny s předponou bio reaguje Tesco zavedením několika novinek do svého sortimentu. „Rozhodli jsme se letos o rozšíření řady potravin Organic. Nově uvádíme na trh těstoviny, sušenky a krekry, ale také mouku, čaj, kuskus nebo směs na pečení chleba. V budoucnu plánujeme rozšíření položek mléčných výrobků a sýrů, které patří z nabídky Tesco Organic k nejúspěšnějším,“  upřesňuje Petr Baudyš. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).