Od 8. dubna do 28. května 2010 si může veřejnost nově nechat změřit také krevní tlak. Měření budou probíhat v Praze, Brně, Plzni, Liberci a Českých Budějovicích. Cílem akce je apelovat na důležitost preventivního proměřování faktorů ovlivňujících vznik diabetu, a přispět tak ke zlepšení následné kompenzace tohoto onemocnění.
Roadshow „Cukrovka, změřte si svá rizika!“ bude na každém z 15 míst v ČR probíhat pod odborným dohledem zdravotního personálu. Zájemci budou mít příležitost získat odpovědi na otázky spojené s problematikou diabetu a možnostmi účinné prevence.
Diabetes mellitus neboli cukrovka patří celosvětově mezi nejrozšířenější nemoci. Na 750 000 odhalených diabetiků v ČR připadá dalších 250 000 lidí, kteří s touto nemocí žijí i několik let, aniž by se u nich prozatím projevila. Přitom včasné odhalení cukrovky velice usnadní její léčbu a sníží riziko pozdních komplikaci, které ne zřídka končí smrtí. Pro včasnou diagnostiku onemocnění je proto pravidelné měření, minimálně 1× ročně, velmi důležité.
Katalog nemocí: Cukrovka (Diabetes mellitus)
Víte, že: Snížené hodnoty inzulinu v těle vedou k těžkým poruchám důležitých orgánů…
„Výsledky rozsáhlých vědeckých výzkumů jednoznačně prokazují, že čím dříve je tiše začínající a probíhající cukrovka 2. typu odhalena, a čím dříve je intenzivně léčena, tím menší škody může v organizmu napáchat. Jinými slovy – časné zjištění diagnózy a intenzivní terapie ihned od začátku snižuje výrazně riziko diabetických komplikací. Současně je prokázáno, že léčba, která je k dispozici ve spolupráci s nemocným a jeho změnou životosprávy, je bezpečná.“ zdůraznil profesor MUDr. Milan Kvapil, CSc., MBA, prezident Diabetické asociace ČR.
Čtěte téma: Každé druhé ženě hrozí cukrovka. Nejste to právě vy?
Dědičné riziko, že cukrovkou onemocní, si nese téměř každá druhá žena…
„V loňském roce byl zájem o měření opravdu velký, proměřili jsme téměř 3000 zájemců. Více než 40 % klientů mělo rizikové faktory, jako jsou nadváha nebo genetické dispozice. Zvýšená hladina cukru byla diagnostikována u téměř 15 % testovaných, zvýšený cholesterol u každého čtvrtého klienta,“ dodala Lucie Asenová z Focus agency, s.r.o., která realizaci kampaně zajišťuje.
Součástí kampaně je redakční a inzertní podpora v tištěných i elektronických médiích, webové bannery, rozhlasové spoty. Hlavními partnery kampaně jsou společnosti Unilever, Walmark, Abbott, Hartmann- Rico a Billa, hlavním mediálním partnerem pak Český rozhlas Radiožurnál.
Seznam termínů a míst jednotlivých měření najdete na www.stopcukrovce.cz.
Zdroj: Diabetická asociace ČR