Slavnostní zahájení proběhlo v rámci českého pavilonu v prostoru Multimedia Hall 13. července. Přestřižení pásky se zúčastnil generální komisař české účasti na EXPO 2010 Pavel Stehlík, ředitel odboru marketing a externí služby CzechTourism Pavel Kosař a ředitel zastoupení CzechTourism v Číně Jiří Vávra.
„Chceme návštěvníkům národního pavilonu ukázat, že Česká republika je velmi rozmanitá země, a že každý ze čtrnácti regionů má co nabídnout i těm nejnáročnějším turistům,“ řekl ředitel odboru marketing a externí služby agentury CzechTourism Pavel Kosař. Ředitel ZZ CzechTourism v Číně Jiří Vávra uvedl, že cílem národního pavilonu je „ukázat, že Česko není jen Praha, a že se vyplatí navštívit i další regiony.“
Seriál Tip na výlet
Přemýšlíte, kam se vypravit třeba o víkendu, o prázninách, na dovolené? Česká republika je protkaná turistickými trasami – Vitalia má již v nohou několik stovek kilometrů. Svědčí o tom náš seriál.
Zájem čínských návštěvníků překonává očekávání jednotlivých zástupců krajských úřadů i odhady CzechTourism. Není také divu. Multimedia Hall Česko se prezentuje speciální formou ochutnávek regionálních specialit a pokrmů. Návštěvníci zde poznávají jihomoravská vína, pivo Radegast a Staropramen, dále pak Starou mysliveckou a pardubické perníčky. V české restauraci zase ochutnávají například Becherovku a Budějovický Budvar, které jsou díky distributorům v Číně trvale zastoupeny.
V sobotu 17. července se na pódiu Evropského náměstí, které je vzdáleno jen několik desítek metrů od českého pavilonu, uskuteční Den regionů ČR. Na pódiu se vystřídají české písničky 30. let, folklórní těleso Iršava a moderní kombinace klasické a beatové hudby v Číně již proslulé houslistky Ziny. Nebude chybět ani kvízová soutěž, při které budou diváci odpovídat na otázky spojené s Českou republikou.
Z údajů Českého statistického úřadu vyplývá, že čínští turisté patří z pohledu příjezdového cestovního ruchu mezi zahraniční klientelu s vysokou dynamikou růstu. Loni jich do Česka přijelo kolem 62 tisíc.
Zdroj:CzechTourism