Mezinárodního průzkumu se zúčastnilo dvanáct tisíc respondentů z dvanácti zemí světa. 66 procent turistů cestujících na dovolenou označilo obecný internetový vyhledávač jako klíčový zdroj online informací. V případě turistů na pracovních cestách se jednalo o 59 procent. Jako druhý nejčastější internetový informační zdroj označovali cestovatelé v obou segmentech webové stránky aerolinek (40 %) a jako třetí weby hotelů (36 %).
„Jsme si velice dobře vědomi síly působení obecných internetových vyhledávačů, a proto i v příštím roce budou hlavním propagačním nástrojem kampaně All you need is Prague,“ uvedl ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Seriál Tip na výlet
32 procent obchodních cestujících preferovalo jako vhodný zdroj informací webové stránky destinací, turisté cestující na dovolenou označili tento zdroj jako vhodný dokonce ve 40 procentech případů. Obě dvě skupiny cestovatelů oceňovaly na tomto druhu stránek řadu linků odkazujících na další weby, praktické informace o počasí, zvycích a také fakt, že destinační stránky jsou spíše průvodcovské, než aby se svým návštěvníků snažily destinaci prodat.
Agentura CzechTourism oblékla před koncem roku dva své klíčové weby do nového kabátu. Nový moderní 3D design má devatenáctijazyčný web o České republice CzechTourism.com i stále více oblíbený výletní portál Kudy z nudy.cz.
„Nová verze CzechTourism.com se může pochlubit kromě moderního designu například interaktivní mapou, 3D prohlídkami a samozřejmě propojením se sociálními sítěmi. Jednou z novinek nového Kudy z nudy, kterou domácí turisté jistě uvítají, je rychlý plánovač výletů,“ upřesnil Vondruška.
Fórum: Trávíte dovolenou v Česku?
Jako páté nejčastěji používané weby označovali turisté cestovatelské a recenzní stránky (asi 30 %), jako například Lonely Planet či TripAdvisor. Deset procent cestovatelů se přiklonilo k sociálním sítím.
Pořadí online informačních zdrojů, které využívají obchodní cestující a lidé cestující na dovolenou:
- Internetové vyhledávače: 59 % (obchodní cestující ) / 66 % (cestující na dovolenou)
- Weby aerolinek : 40 % / 40 %
- Weby hotelů : 36 % / 36 %
- Destinační weby : 32 % / 40 %
- Cestovatelské portály (např. TripAdvisor, Lonely Planet, Rough Guide): 29 % / 31 %
- Online rezervační portály : 26 % / 25 %