Držitelem titulu Město stromů pro období 2009/2010 se stal severomoravský Havířov. Vítěze soutěže, kterou vyhlašuje Nadace Partnerství ve spolupráci s městem Strakonice, vybrala porota ve středu 1. července. Vítězné město obdrží finanční prémii 50 tisíc korun na uskutečnění osvětové kampaně a prestižní titul, který se může stát vstupenkou do evropské soutěže kvetoucích měst Entente Florale Europe. Hlavním partnerem soutěže Město stromů je společnost Tetra Pak.
Putovní žezlo předají zástupci Krnova téměř za humna – statutárnímu městu Havířov. „Každým rokem je výběr vítězného města nelehký. Bylo tomu tak i letos. Po zhodnocení všech pro a proti nakonec zvítězila dobře připravená a odhodlaná kampaň Havířova,“ řekla Hana Zuchnická z Nadace Partnerství. Od října se tak mohou v Havířově těšit na celou řadu soutěží, výstav a společenských akcí s tématikou stromů. Hned v listopadu se může laická i odborná veřejnost zúčastnit konference s názvem „Zelené město – město budoucnosti“. Tento název si zvolili havířovští i za motto své kampaně, zaměřené na ochranu zeleně a zvyšování zájmu lidí o životní prostředí.
„Hlavní myšlenkou havířovské kampaně je zapojit široké spektrum občanů do rozličných akcí a ukázat, že Havířov není černou perlou Slezska, ale zeleným městem, kde se bude každý občan cítit dobře a bude hrdý na to, že žije právě zde,“ uvedla Jana Pondělíčková, tisková mluvčí Magistrátu města Havířov. Právě myšlenka propojit problematiku zeleně v průmyslových oblastech Slezska s upevňováním vztahu místních obyvatel ke svému městu porotu zaujala.
Generálním partnerem soutěže Město stromů je i v tomto roce společnost Tetra Pak, nově se stal hlavním mediálním partnerem Regionservis. Díky podpoře Tetra Paku získává vítězné město finanční prémii na uskutečnění kampaně. „Za každý strom využitý k výrobě kartonových obalů Tetra Pak vysazujeme deset nových sazenic. Soutěž Město stromů tedy úzce souvisí s našimi aktivitami jinde ve světě, a proto jsme se rozhodli tento projekt ve spolupráci s Nadací Partnerství podpořit. Věříme, že tak přispějeme k vytváření lepšího životního prostředí v českých a moravských městech,“ doplňuje Hana Zmítková ze společnosti Tetra Pak.