„Zejména tyto dvě kategorie přispěly k šestadvacetiprocentnímu růstu oproti předchozímu říjnu,“ potvrzuje šéf lékárny doktor Jan Bureš.
„Nárůstu jsme dosáhli zejména prodejem speciálních vánočních balíčků, doplňky stravy i kosmetika totiž patří k tradičním dárkům pod stromeček,“ dodává Jan Bureš. Potravinové doplňky tak v listopadu obstaraly téměř čtvrtinu celkového prodeje, kosmetika dokonce více než třicet procent.
- Zvrhlý advent
- Něco kapřích tipů a triků
- Trocha vánočního čarování – jednoduché jak facka
- Proč, u Santy, právě stromek? (Od větví k plastu … a zase zpátky)
- Kdo nosí dárky? Vždycky jenom chlapi
- Štědrý den, konečně
Vánoční poptávka se podepsala i na vyšším zájmu o zdravotnické pomůcky: byť jejich prodej nepřekročil desetinu celkového obratu, tržby v této kategorii oproti předchozímu měsíci posílily téměř o čtyřicet procent.
Prodej léčiv v listopadu představoval necelých osmnáct procent obratu lékárny, nicméně i zde lékárníci hlásí téměř dvacetiprocentní růst. „Na vině je rozhodně zásadní změna počasí,“ říká doktor Bureš.
I přes velký přírůstek v listopadu očekává lékárna v prosinci ještě lepší výsledek. „Největší chuť utrácet mají lidé až těsně před Vánoci a platí to i u nás,“ dodává Jan Bureš.
Něco praktického:
Tabulka: Co lidé nakupovali v lékárnách v listopadu 2010
kategorie |
listopad/říjen |
podíl na obratu |
léčivo |
119,6% |
17,9% |
dětská výživa |
103,0% |
7,0% |
doplňky stravy |
138,4% |
24,8% |
kosmetika |
130,2% |
29,1% |
péče o chrup |
120,1% |
2,8% |
čaje |
115,7% |
0,8% |
dětské zboží |
134,0% |
2,4% |
zdravotnické pomůcky |
139,6% |
9,7% |
veterinární doplňky stravy |
99,9% |
5,2% |
tržby celkem |
126,3% |
100,00% |
DocSimon.cz je internetová lékárna působící kromě Česka také na Slovensku, v Německu, Rakousku, Polsku, ale i dalších zemích. Akceptuje platby bankovním převodem, platebními kartami, systémem PayPal nebo hotovostní platby při nákupu na dobírku či vybranými platebními poukázkami při osobním odběru v kamenných lékárnách firmy. DocSimon je internetový obchod ryze české akciové společnosti SimonPharma, působící v oboru farmacie od roku 2001. V roce 2009 firma dosáhla obratu 440 milionů korun. Společnosti byl udělen certifikát kvality managementu ISO 9001 i certifikát enviromentální ochrany ISO 14001.