Hotelové restaurace se proto čím dál více stávají oblíbeným místem, které poskytne dostatečnou intimitu, perfektní servis a samozřejmě špičkovou kvalitu pokrmů. Hotel Sheraton Prague Charles Square, který se otevřel návštěvníkům docela nedávno, upoutal pozornost nejen proslulou značkou, ale i výbornou restaurací Brasserie Délice, kde taktovkou vládne přední český šéfkuchař, „Kuchař roku 2003/2004“, Jan Pípal.
Koncept restaurace je podmíněn více skutečnostmi – je to nejen potřeba dostát renomé značky Sheraton, ale také při silné konkurenci uspokojit čím dál náročnější klientelu, která si však za své peníze žádá komfort, dobré služby a nápaditost. Doby snadného a rychlého rozmachu jsou ty tam – přimět hosty, aby se vraceli, znamená nabídnout služby, na které se lze spolehnout a přicházet s novými nápady. Francouzská restaurace Brasserie Délice má výhodnou pozici – stranou ruchu Václavského náměstí a přece blízko, s řadou business center v okolí a ruku na srdce, v ulici, kterou máme spojenu spíše s čilým dopravním ruchem než s čímkoliv jiným. O to příjemnější je ponořit se do skutečné oázy klidu, vytříbeného designu a nechat se hýčkat úsluhou personálu, především však kulinářskými výtvory na úrovni.
Každý šéf restaurace dnes ví, že pouze dobrým jídlem pozornost neupoutá. Je třeba nabídnout něco navíc. Brasserie Délice má k úspěchu našlápnuto už jen tím, že reprezentuje moderní francouzskou gastronomii. Na špičkové úrovni je jak kvalita čerstvých surovin, tak jejich citlivé a profesionální zpracování. To výstižně komentuje šéfkuchař Jan Pípal: „Každý milovník dobré gastronomie, nevšedních chutí a jejich kombinací, si u nás musí přijít na své.“ Naplnit toto předsevzetí představuje nekonečný tvůrčí proces, v němž je třeba využít nejen kuchařského mistrovství, ale také fantazie ve spojení s praktičností – ta velí využít tradičních či sezónních surovin, z nichž se díky vybranému kulinářskému umění vykouzlí pokrm, kterému málokdo odolá. To vše umožňuje nabídnout hostům nejen náročná menu pro slavnostní příležitosti spojené s dlouhým posezením, ale také vyjít jim vstříc v každodenním pracovním shonu a nabídnout kvalitní oběd či večeři v krátkém čase a za rozumnou cenu.
Do Brasserie Délice je možné zajít na oběd – Business Lunch nabízí denně 2 či 3 chodové menu (390 – 490 Kč), méně zdatní jedlíci mohou zvolit střídmější variantu – „Jídlo dne“ (denní speciální nabídka za 195 Kč). Na výběr je vždy polévka nebo studený předkrm, poté hlavní jídlo, kde lze vybrat ze tří variant, a pro milovníky sladkého je připraven desert. Samozřejmostí jsou i nápoje, ať už sklenka vína nebo nealkoholického nápoje, na závěr přijde vhod káva nebo čaj.
Hotel Sheraton Prague Charles Square láká návštěvníky svou tradicí a pohostinností od samého začátku, to nejlepší má však čerstvě otevřený hotel i jeho restaurace ještě před sebou. Až se ve zdejších prostorách „vystřídají“ všechna roční období, až personál restaurace Brasserie Délice předvede kulinářské hody spojené se všemi svátky a sezónními příležitostmi, pak bude čas hodnotit. Zárukou, že bilance bude úspěšná, je Executive Chef restaurace Brasserie Délice Jan Pípal, jehož profesní životopis je ozdoben celou řadou úspěchů. Mimo jiné je držitelem ocenění „Kuchař roku 2003/2004“, své zkušenosti sbíral od samého začátku v renomovaných provozech, jako je Hotel InterContinental Praha, kde na různých postech strávil téměř osm let, českou kuchyni reprezentoval ve Španělsku, v Thajsku či Belgii v rámci festivalu české kuchyně v hotelu Crowne Plaza Europe Brussels. V letech 1999 – 2002 působil na indonéském a následně tureckém velvyslanectví, kde výhradně zajišťoval stravování pro diplomatický sbor, vládní činitele, při všech oficiálních akcích i návštěvách. Do vedení restaurace Brasserie Délice přešel z pozice Executive Chef Grandhotelu Pupp, kde byl odpovědný za všechna výrobní střediska.
Když byla řeč o nevšedních kombinacích, napadne nejednoho labužníka zeptat se zkušeného mistra, jak se vlastně rodí nové recepty – je to složitý proces nebo je to spíše otázkou náhodné inspirace? „V mém zaměstnání je velice důležitá kreativita a láska k jídlu. Spousty receptů tvořím promyšleně a trávím dlouhé hodiny sestavováním menu. Některá jídla, nebo spíše kombinace surovin, ale vznikají náhodou, jiná vzejdou z diskuze v rámci mého skvělého týmu. Pracovat jako šéfkuchař Sheratonu je pro mě velká výzva a můžu určovat směr, kterým se – co se týče gastronomie – bude hotel udávat a to je myslím skvělé!“ A jaké že jsou kuchařské mety mistra šéfkuchaře? „V první řadě je pro mě důležité, aby do restaurace, kde vařím, chodilo co nejvíce hostů, aby jim u nás chutnalo a vraceli se k nám. Náš hotel jsme otevřeli před krátkou dobou, takže jednou z prvních met je nastartovat gastronomii tím správným směrem. A když nebýt nejlepší v Praze, tak se alespoň zařadit na nejvyšší špičku pražské gastronomie.“
Více informací včetně aktuální denní nabídky Business Lunch Menu naleznete na nově spuštěných webových stránkách: www.sheratonprague.com
Starwood Hotels & Worldwide, Inc
Akciová společnost Starwood Hotels & Resorts Worldwide (Inc) je jednou z vedoucích hotelových a volnočasových společností na světě. Má více jak 940 nemovitostí v téměř stovce zemí a 145 tisíc zaměstnanců ve všech pobočkách, které vlastní a řídí. Starwood Hotels je plně integrovaný vlastník, operátor a majitel licence hotelů, resortů a residencí světově proslulých značek jakou jsou: St. Regis®, The Luxury Collection®, W®, Westin®, Le Méridien®, Sheraton®, Four Points® by Sheraton a nedávno založené AloftSM, and Element SM. Starwood Hotels rovněž vlastní akciovou společnost Starwood Vacation Ownership, zakladatele a operátora jednoho z prvních vysoce kvalitních resortů – vacation interval ownership resorts. Více informací na www.starwoodhotels.com
Orchid Investment Ltd
Orchid Investment Ltd je součástí Orchid Group, což je investor realitních projektů – včetně hotelů – v USA a Evropě, v současné době má v úmyslu rozšířit investice do hotelů v Evropě.