Kozel představil na Designbloku nové půllitry

[Tisková zpráva] Jeden z originálních půllitrů mohou zákazníci získat při zakoupení 40 piv Velkopopovický Kozel Světlý, Černý, 11° Medium nebo Premium.

Sdílet

Na přehlídce světového designu Designblok 2009 představil český designér Jan Čapek svůj nejnovější produkt – Kozlův rohatý půllitr. Unikátní pivní sklenice je výjimečná především svým designem a výrobní technologií, při které dosahuje až třetinové úspory na hmotnosti. Kozlův rohatý půllitr je vyroben ve speciální edici 50 000 kusů, které budou ve spotřebitelské soutěži nabídnuty zákazníkům.

Kozel se vrací k tradičnímu tvaru půllitrů

„Velkopopovický Kozel je bezesporu jedna z nejtradičnějších značek na trhu a i nový design sklenice tomu odpovídá. Buclatý tvar těla je dále umocněn výrazným otevřeným uchem, které symbolizuje Kozlí roh. „Tento soudkovitý profil, ač typicky pivařský a historií prověřený, dnes prakticky vymizel. I proto se k němu vracíme,“ vysvětluje jeho autor, designér Jan Čapek.

Půllitr je o třetinu lehčí než oproti běžným pivním sklenicím

půllitr Kozel

Kvůli dosažení požadovaného tvaru, musel Velkopopovický Kozel přistoupit ke speciální výrobní technologii. Ta umožňuje snížit váhu půllitru o třetinu oproti běžným pivním sklenicím. Tím se ušetří jak hmota, tak energie potřebná pro výrobu jedné sklenice. Spotřebitelé zase ocení nižší hmotnost, lepší ergonomii a tudíž i snazší držení půllitru. Vývoj sklenice byl technicky náročný a kompletní proces od pilotních návrhů po sériovou výrobu trval téměř dva roky.

Limitovaná série 50 000 kusů jde do soutěže

Jeden z originálních půllitrů mohou zákazníci získat při zakoupení 40 piv Velkopopovický Kozel Světlý, Černý, 11° Medium nebo Premium. „Stačí, když na naši adresu zašlou symboly z podzátek a my jim sklenici doručíme na jejich adresu. Kromě sklenic se soutěží i o víkend ve sklárně, kde si výherci budou moci vyfouknout vlastní půllitr,“ vysvětluje brand manager Velkopopovického Kozla Luděk Baumruk.

Jan Čapek – oceňovaný designér

Jan Čapek je na designérském poli zavedené jméno a v uplynulých letech byl hned několikrát nominován na výroční cenu Akademie Designu ČR nazvané Czech Grand Design, kde obsadil 2. a 3. místo. Současně se pravidelně umisťuje na předních příčkách designérských soutěží nejen v České republice, ale i v zahraničí. Několikrát se stal Designérem roku v soutěži Best of DolceVita. Již během svého studia na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze (ateliér Kov a Šperk a ateliér Design výrobků) absolvoval dvouletou pracovní stáž v New Yorku. Zde pracoval v brusírně drahých kamenů pro klienty jako jsou Tiffany & Co. nebo Harry Winston. V roce 2005 založil vlastní designérské studio Jan Čapek Design.


  • Pivovar ve Velkých Popovicích je součástí společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s.
  • S celkovým prodejem více než 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2008 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a.s., předním výrobcem piva v Česku a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a.s., je členem globální skupiny SABMiller plc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč 5 kontinenty.
  • Velkopopovický Kozel je značkou, která má své nezastupitelné místo v portfoliu Plzeňského Prazdroje. Patří ke značkám s nejdynamičtějším růstem jak na českém, tak i na zahraničních trzích. Velkopopovický Kozel Černý je zároveň lídrem trhu s tmavými pivy v České republice.
  • Pivovar Velké Popovice v tomto roce oslaví 135 let od svého založení v roce 1874.
  • Aktuální informace o aktivitách a projektech podporovaných značkou Velkopopovický Kozel najdete na internetových stránkách www.kozel.cz.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).