Prodej čajů se minulý měsíc zvýšil téměř o třináct procent. „Téměř s jistotou souvisí nárůst s příchodem zimy,“ míní doktor Jan Bureš, šéf internetové lékárny DocSimon.cz. Čaje ovšem v lékárnách netvoří zásadní položku, měsíčně za ně lidé utratí slabých sto tisíc korun.
Téměř třetinou se ovšem na obratu lékárny podílí kosmetika. Její obrat v říjnu vzrostl o 8,4 % na 2,6 milionu korun. Ze všeho nejvíc na dračku šla v uplynulém měsíci zdravotnická technika, která se na obratu podílí sice jen necelými devíti procenty, ale vzrostla o 13,2 %.
„Zdravotnické pomůcky, které zahrnují například tonometry i kosmetiku už lidé nakupují jako vánoční dárky,“ domnívá se Jan Bureš.
Druhou nejprodávanější sortimentní kategorií byly doplňky stravy: na celkových tržbách se podílejí víc než pětinou a proti září posílily prodej o deset procent.
„Skutečný nárůst ale teprve přijde,“ očekává šéf lékárny. „V nabídce bude dost vánočních balíčků typu Proenzi, vitamíny a jiné přípravky,“ uzavírá Jan Bureš.
Celkové říjnové tržby lékárny DocSimon.cz vzrostly oproti září o 6,4 procent. Tržby za léčiva představovaly 18,9 procent celkového obratu lékárny.
- Jak Vánoce ke jménu přišly?
- Zvrhlý advent
- Adventní věnce – symbol, nebo prostě dekorace?
- Tajemné vánoční postavy – bubáci pro Erbena
- Něco kapřích tipů a triků
- Trocha vánočního čarování – jednoduché jak facka
- Mor! Koledníkům vstup zakázán!
- Betlém – předchůdce pokojíku Barbie a Kena
- Proč, u Santy, právě stromek? (Od větví k plastu … a zase zpátky)
- Kdo nosí dárky? Vždycky jenom chlapi
- Štědrý den, konečně
Něco praktického:
Co lidé nakupovali v lékárnách v říjnu 2010
kategorie |
říjen/září |
léčivo |
106,33 % |
dětská výživa |
99,07 % |
doplňky stravy |
110,09 % |
kosmetika |
108,40 % |
péče o chrup |
112,98 % |
čaje |
112,69 % |
dětské zboží |
88,32 % |
zdravotnické pomůcky |
113,23 % |
inkontinenční pomůcky |
79,89 % |
veterinární doplňky stravy |
94,87 % |
potravina pro zvláštní lékařské účely |
27,97 % |
poukázka |
64,25 % |
tržby celkem |
106,40 % |
DocSimon.cz je internetová lékárna působící kromě Česka také na Slovensku, v Německu, Rakousku, Polsku, ale i dalších zemích. Akceptuje platby bankovním převodem, platebními kartami, systémem PayPal nebo hotovostní platby při nákupu na dobírku či vybranými platebními poukázkami při osobním odběru v kamenných lékárnách firmy. DocSimon je internetový obchod ryze české akciové společnosti SimonPharma, působící v oboru farmacie od roku 2001. V roce 2009 firma dosáhla obratu 440 milionů korun. Společnosti byl udělen certifikát kvality managementu ISO 9001 i certifikát enviromentální ochrany ISO 14001.