Dotazy veřejnosti z celé České republiky na řešení konkrétních záležitostí týkajících se zpracování a výplaty dávek nemocenského pojištění (nemocenské, peněžitá pomoc v mateřství, ošetřovné, vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství), obecné dotazy, ale i urgence. To vše zahrnovalo celkem 63 686 přijatých a vyřízených telefonátů, které řešili pracovníci specializovaného call centra nemocenského pojištění České správy sociálního zabezpečení za první rok své činnosti.
Z tohoto počtu se téměř 25 tisíc dotazů týkalo konkrétní dávky a více než 35 tisíc dotazů bylo obecných. Call centrum nemocenského pojištění poradí a poskytne klientům informace o dávkách nemocenského pojištění na telefonním čísle 840 40 60 40, a to každý pracovní den.
Zodpoví dotazy veřejnosti a pomůže řešit konkrétní záležitosti týkající se podmínek nároku, zpracování a výplaty dávek nemocenského pojištění. Poskytne také informace, které se týkají dávek nemocenského pojištění, pokud se v konkrétním případě uplatní mezinárodní smlouvy o sociálním zabezpečení a právo sociálního zabezpečení ES, o stavu a průběhu řízení o dávce a o způsobu výplaty dávky v ČR a do ciziny.
Klientům poskytne konzultace o změnách, které nastávají v souvislosti s přijetím nových právních předpisů v oblasti nemocenského pojištění zaměstnanců a osob samostatně výdělečně činných. Call centrum také přebírá a předává k vyřízení místně příslušné okresní správě sociálního zabezpečení (OSSZ) telefonické i faxové urgence týkající se zejména délky řízení o dávkách nemocenského pojištění a jejich výplaty.
Call centrum nemocenského pojištění zahájilo svoji činnost v prosinci 2009 poté, co enormně přibývalo dotazů k problematice nemocenskému pojištění. Podle nové právní úpravy od 1. 1. 2009 se několikanásobně zvýšily nároky na zpracování žádostí o dávku nemocenského pojištění pro okresní (v Praze Pražskou správu, v Brně Městskou správu) správy sociálního zabezpečení. Zejména pro organizace s více než 25 zaměstnanci byl způsob vyřizování žádostí o dávku nemocenského pojištění zcela nový, protože žádosti začali zaměstnanci uplatňovat prostřednictvím svého zaměstnavatele a ten je předával k vyřízení a výplatě příslušné OSSZ. Do té doby dávky nemocenského vyřizovali sami zaměstnavatelé.
Call centrum nemocenského pojištění je součástí Okresní správy sociálního zabezpečení ve Zlíně a pracuje v něm celkem 10 zaměstnanců.
Klientům je k dispozici v těchto úředních hodinách:
- pondělí a středa: 8:00–17:00
- úterý a čtvrtek: 8:00–14:30
- pátek: 8:00–14:00