Zaměstnanci společnosti GlaxoSmithKline i letos stráví jeden den v roce netradičním způsobem. V rámci dobrovolnické akce Orange day vymění své místo v kanceláři za klubovnu, zahradu či další prostory téměř padesáti neziskových organizací z celé České republiky, kterým pomohou například s úklidem, očesáním ovoce či vymalováním. Kromě manuálních činností budou dobrovolníci šířit dobrou náladu i tím, že se stanou společníky dlouhodobě opuštěných seniorů či nemocných dětí. Pátý ročník dobrovolnické akce Orange day se letos uskuteční 21. srpna 2009 a zapojí se do něj více než třetina zaměstnanců GSK.
Dobrovolnickou akci Orange day společnost každoročně organizuje ve spolupráci s občanským sdružením Fórum dárců. „Letos nově se mohli naši zaměstnanci zaregistrovat prostřednictvím dobrovolnického portálu Fóra dárců Zapojímse.cz a zvolit si neziskovou organizaci, která je jim blízká svým zaměřením a ve které chtějí pomáhat. Jsme rádi, že se tento způsob pomoci setkal s velkým zájmem a že se rozšířil okruh organizací, ve kterých můžeme přispět k dobré věci,“ říká Žaneta Ondráčková z personálního oddělení společnosti GSK. Dobrovolníci tak budou často pomáhat přímo v místě svého bydliště.
Dobrovolnické akce se letos zúčastní 82 zaměstnanců GSK, jejichž pomoc bude směřovat do 48 neziskových organizací z celé České republiky, od Chebu až po Ostravu. Ve Společnosti Parkinson se například postarají o generální úklid kanceláří, v Dětském centru Veská se zapojí do přípravy Pohádkového pochodu, v Hospici sv. Lukáše budou zvelebovat zahradu a v České společnosti AIDS pomoc se budou podílet na přípravě preventivních informačních balíčků.
Firemní dobrovolnictví je jedním ze způsobů dárcovství, kdy firma i její zaměstnanci podporují dobročinné projekty tím, že pomáhají společně. Zaměstnanci přispívají svou dobrovolnou prací a nasazením a firma úhradou nákladů, poskytnutím placeného volna a organizačním zajištěním. Účast je přitom zcela dobrovolná.
Zapojování zaměstnanců do dobrovolnických aktivit je jedním z hlavních trendů v zahraničí a začínají se mu věnovat i firmy u nás. Podle výsledků průzkumu, který pro Fórum dárců zpracovala agentura Median, téměř 40 % zaměstnanců záleží na tom, aby se firma, ve které pracují, angažovala ve veřejněprospěšných aktivitách.
Orange Day je název jednodenní dobrovolnické aktivity firmy GSK a jejích zaměstnanců. Této akce se každoročně účastní přibližně třetina zaměstnanců společnosti. V rámci žebříčku TOP firemní filantrop, který pořádá obecně prospěšná společnost Fórum dárců, získal v roce 2007 projekt Orange day ocenění v kategorii Zapojování zaměstnanců do firemního dobrovolnictví.