Česká republika se v posledním výzkumu o školácích s názvem PISA 2009 propadla ve všech oblastech – čtenářské, matematické i přírodovědné gramotnosti. To znamená, že naše děti se ve školách nenaučí, jak to, co se ve škole dozví, používat ve skutečném životě.
Jedinou šancí, jak to zlepšit je vzdělávání učitelů v takových metodách, které naučí žáky pracovat s různými typy textů, hlouběji o nich přemýšlet a tvořit vlastní texty.
Číst děti umí, ale nerozumí smyslu textu
Právě to si klade za cíl projekt financovaný z Evropského sociálního fondu a rozpočtu České republiky s názvem Čtenářská gramotnost a projektové vyučování.
Kromě stejnojmenného webu nabídne školení pro učitele, výuková CD a další aktivity zaměřené na čtenářství, čtenářskou gramotnost, mediální výchovu, tvůrčí psaní, projektové vyučování a využívání moderních metod ve výuce čtenářským dovednostem.
Nové webové stránky pro lepší gramotnost dětí najdete zde.