Pozor na předváděcí akce - doplatily na ně stovky lidí

[Tisková zpráva] Již druhým týdnem můžete na stránkách www.spotrebitele.info a i v dalších sdělovacích prostředcích sledovat letní informační kampaň SOS – Sdružení obrany spotřebitelů, o.s. týkající se předváděcích akcí. Kampaň nyní vstupuje do své druhé fáze a po úvodní části je jisté, že je na co se těšit!

Sdílet

„Doposud jsem se setkali s bouřlivým ohlasem. Tak veliký zájem jsme skutečně nečekali,“ hodnotí na úvod autorka kampaně a šéfredaktorka webu SOS Marie Vrábelová a dodává: „Z došlých reakcí, kterých jsou stovky, je zřejmé, že jde o velmi citlivé téma dotýkající se mnoha lidí, kteří byli postiženi nekalými praktikami některých prodejců.“

Zatím jsme byli seznámeni s nejčastějšími triky prodejců, s problémy nákupu předraženého zboží na splátky a dokonce i s autentickým přepisem záznamu hovoru mezi prodejcem a zákazníkem na předváděcí akci samotné. Lidé se mohou dále těšit třeba na rozhovor s psychologem, který by měl pomoci objasnit, proč lidé na předváděcích akcích tak snadno podléhají nevýhodným nabídkám a také na chat s právním odborníkem SOS na předváděcí akce Miroslavem Humlem.

Čtěte téma: Výlet s obědem a kilo uzenin zdarma!

Nejrůznější prodejci lákají: Pojeďte s námi na výlet, předvedeme vám naše skvělé zboží a ještě dostanete něco dobrého na zub. Všechno platíme! Co dostanete doopravdy? Možná průjem. 

„Téma Předváděcí akce jsme zvolili především proto, že se každý den na poradnách setkáváme s desítkami nešťastných lidí, kteří na podpis smlouvy tvrdě doplatili,“ říká Jan Votočka, tiskový mluvčí SOS. „Proti nepoctivým podnikatelům vysávajících z lidí těžce naspořené peníze bojujeme se vší silou dnes a denně. Bohužel bez prevence a řádné informovanosti spotřebitelů je to boj s větrnými mlýny. I proto je tu tato kampaň,“ objasňuje preventivní smysl kampaně Votočka.

Nenechte si ujít soutěž mapující znalost práv spotřebitelů, které se může zúčastnit každý na www.spotrebite­le.info/sos/sou­tez.php. Všechny příspěvky ke kampani naleznete na www.spotrebite­le.info/infor­macni_kampan.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).