„Doposud jsem se setkali s bouřlivým ohlasem. Tak veliký zájem jsme skutečně nečekali,“ hodnotí na úvod autorka kampaně a šéfredaktorka webu SOS Marie Vrábelová a dodává: „Z došlých reakcí, kterých jsou stovky, je zřejmé, že jde o velmi citlivé téma dotýkající se mnoha lidí, kteří byli postiženi nekalými praktikami některých prodejců.“
Zatím jsme byli seznámeni s nejčastějšími triky prodejců, s problémy nákupu předraženého zboží na splátky a dokonce i s autentickým přepisem záznamu hovoru mezi prodejcem a zákazníkem na předváděcí akci samotné. Lidé se mohou dále těšit třeba na rozhovor s psychologem, který by měl pomoci objasnit, proč lidé na předváděcích akcích tak snadno podléhají nevýhodným nabídkám a také na chat s právním odborníkem SOS na předváděcí akce Miroslavem Humlem.
Čtěte téma: Výlet s obědem a kilo uzenin zdarma!
Nejrůznější prodejci lákají: Pojeďte s námi na výlet, předvedeme vám naše skvělé zboží a ještě dostanete něco dobrého na zub. Všechno platíme! Co dostanete doopravdy? Možná průjem.
„Téma Předváděcí akce jsme zvolili především proto, že se každý den na poradnách setkáváme s desítkami nešťastných lidí, kteří na podpis smlouvy tvrdě doplatili,“ říká Jan Votočka, tiskový mluvčí SOS. „Proti nepoctivým podnikatelům vysávajících z lidí těžce naspořené peníze bojujeme se vší silou dnes a denně. Bohužel bez prevence a řádné informovanosti spotřebitelů je to boj s větrnými mlýny. I proto je tu tato kampaň,“ objasňuje preventivní smysl kampaně Votočka.
Nenechte si ujít soutěž mapující znalost práv spotřebitelů, které se může zúčastnit každý na www.spotrebitele.info/sos/soutez.php. Všechny příspěvky ke kampani naleznete na www.spotrebitele.info/informacni_kampan.