Prahu si přijelo ve 2. čtvrtletí letošního roku prohlédnout více zahraničních i domácích turistů. Výrazněji se přitom zvýšil počet těch domácích. Bylo jich zhruba 163 000, což je meziročně o 23,5 procenta více. Cizinců bylo v Praze proti loňskému druhému kvartálu o sedm procent více, tedy 1,12 milionu.
„Jsem rád, že se příjezdová turistika v Praze opět vrací do příznivějších čísel. Po loňském roce, kdy ji těžce poznamenala krize, se počet návštěvníků Prahy zvýšil ve druhém kvartálu skoro o 9 procent. Jsem proto rád i za pražské hoteliéry, restauratéry a všechny, kdo z turistického ruchu profitují,“ konstatoval náměstek primátora hl. m. Prahy Milan Richter a zdůraznil: „Jsem si jist, že k tomu přispěly i některé mimořádné kroky na podporu cestovního ruchu, které v loňském roce, kdy jsem měl tuto problematiku na starosti, schválila Rada hlavního města. K nim patřily především samostatné prezentace Prahy na veletrzích cestovního ruchu a zvláštní imageová kampaň v zahraničí. V době, kdy se tato kampaň připravovala, jsme za ni byli ze všech stran kritizováni, dnes se potvrdilo, že to byl dobrý krok. Chtěl bych proto poděkovat za podporu kampaně i oběma Asociacím cestovních kanceláří.“
Strávíte dovolenou v Česku?
Diskutujte v našem Fóru
Tato a další opatření – například také nově vypisovaná partnerství, která podporují životaschopné projekty v cestovním ruchu – měla za úkol udržet Prahu jako významnou turistickou destinaci na evropském i globálním trhu, zastavit pokles příjezdu návštěvníků, prodloužit jejich pobyt a inspirovat je k opakované návštěvě české metropole.
„Výrazně jsme také posílili prezentace v Německu, ze kterého k nám přijíždí nejvíce turistů. Následovala Velká Británie, Švýcarsko, Francie, Rusko, Itálie, Španělsko a okolní země jako Rakousko a Slovensko. Nově jsme zařadili veletrh ve švédském Göteborgu, protože skandinávský trh představuje movitější klientelu, a na Kypru, odkud lze předpokládat především mimosezónní příjezdy,“ doplnil náměstek pražského primátora Richter.