Program partnerství Zelená úsporám pomáhá snižovat rodinné rozpočty až o stovky korun ročně

[Tisková zpráva] Program Partnerství Zelená úsporám představil pokračování kampaně pro rok 2011, kterou na podporu energeticky nejúspornějších domácích spotřebičů vytvořilo pro širokou veřejnost Ministerstvo životního prostředí a Státní fond životního prostředí.

Sdílet

Součástí kampaně bude spotřebitelská soutěž a roadshow, která navazuje na kreativní ideu   „Zloději energie“. Celý kreativní koncept kampaně pracuje s vtipnou nadsázkou zlodějů v domácnosti a realizuje ho komunikační skupina Mather. Má vést širokou veřejnost k zamyšlení o úsporách za elektrickou energii v rodinném rozpočtu a pomáhat ke konkrétním nákupním rozhodnutím.

„Kampaň bude probíhat především v první polovině roku 2011 a bude cílit na širokou veřejnost, důraz však bude kladen na spotřebitele, kteří aktivně ovlivňují výdajovou stránku rodinného rozpočtu a zároveň přemýšlí o svém přístupu k životnímu prostředí,“ řekl Juraj Krivošík ze  SEVEn, Střediska pro efektivní využívání energie, o.p.s., které je organizátorem programu Partnerství Zelená úsporám.

"Program Partnerství Zelená úsporám vznikl na podporu zodpovědného přístupu k životnímu prostředí u každého jednotlivce. Kampaň realizovaná v celkovém nákladu 2,5 milionu Kč zábavným a nenásilným způsobem motivuje veřejnost k nákupu nejúspornějších spotřebičů a vede tak k celkovému snížení energetické náročnosti společnosti,“ řekl Tomáš Kažmierski, ředitel odboru nástrojů politiky životního prostředí z Ministerstva životního prostředí.

Vizuální část kampaně byla připravena ve spolupráci s portugalským výtvarníkem a profesionálem oboru 3D vizualizace José Alvasem da Silvou a českým fotografem Lukášem Havlenou.

Celorepubliková spotřebitelská soutěž bude navázána na internetovou mikrostránku, fungující v rámci webových stránek www.zelenausporam-partnerstvi.cz. Roadshow bude probíhat v pěti obchodních centrech v Praze, Brně a Plzni. Vtipnou formou bude upozorňovat na to, jak nás doma spotřebiče dokážou okrádat. „Stáří spotřebičů v České republice jasně ukazuje, že potenciál k úsporám v domácnostech rozhodně je. Například chladničky v průměru dosahují stáří téměř 10 let. Přitom spotřeba současných nejúspornějších typů ledniček je až třikrát nižší než tomu je u výrobků, které pochází z počátku 90. let,“ řekl Martin Sailer, generální ředitel Sdružení evropských výrobců domácích spotřebičů, partner programu.

Program Partnerství Zelená úsporám je součástí programu Zelená úsporám a věnuje se problematice elektrospotřebičů, je nedotační a neposkytuje finanční podporu na jejich nákup. Přináší spotřebitelům informace a návod, jaké spotřebiče mohou být nejúspornější, jak je provozovat a recyklovat po ukončení jejich provozu. Kritéria pro zapojení konkrétních výrobků do programu jsou nastavena tak, že je splní pouze energeticky nejúspornější výrobky dostupné na našem trhu. Účast v programu si nelze koupit ani formou reklamy, ani sponzorstvím. Více informací na www. zelenausporam-partnerstvi.cz

Program Partnerství Zelená úsporám zaštiťuje:

Ministerstvo životního prostředí, www.mzp.cz

Státní fond životního prostředí ČR, www.sfzp.cz

Organizací programu bylo pověřeno:

SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., www.svn.cz

Spoluorganizátoři tiskové konference

CECED CZ – Sdružení evropských výrobců domácích spotřebičů, www.cecedcz.cz

PRE, www.energetic­kyporadce.cz

Jose Alves da Silva, http://joseal­vessilva.dapor­tfolio.com, portugalský profesionál v oblasti 3D vizualizace, který získal celou řadu mezinárodních ocenění včetně nejvyššího ocenění v rámci soutěže CGSociety Challenge XXIV. Jeho díla byla prezentována v celé řadě profesních časopisů jako je například Exotique či 3D Creative. 

Lukáš Havlena, www.zoomproduc­tion.cz,

Komunikační skupina Mather, www.mather.cz, poskytuje ucelenou nabídku reklamních a marketingových služeb a umožňuje tak klientům efektivně a flexibilně řídit a uskutečňovat jejich komunikační aktivity. Skupinu tvoří Mather Communications, Mather Public Relations, Mather Activation, Mather Advertures a Mather RMG (dříve RMG Connect). 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).