V projektu StřevoTour, lidé měli šanci navštívit putovní maketu tlustého střeva a zjistit, co obnáší vyšetření kolonoskopie, které pomáhá odhalit nádory střev a konečníku. Díky projektu se zvýšil počet lidí, kteří přišli na prevenci.
čtěte dále: Správný jídelníček ovlivňuje vznik rakoviny
V České republice jde o unikátní projekt, podporovaný společností Roche a agenturou Donath-Burson-Marsteller. Projekt nyní získal prestižní ocenění, jež je každoročně udělováno za mimořádný úspěch v oblasti public relations a komunikace.
V celkem 58 kategoriích letošního 4. ročníku celoevropské soutěže se tak StřevoTour stal jedním ze tří českých projektů, které mezinárodní nominaci proměnily.
Lidé se přestali bát preventivního vyšetření
„Osobně považuji StřevoTour za velmi úspěšný projekt. Ve městech, která jsme s maketou tlustého střeva navštívili, se počet pacientů, kteří podstoupili kolonoskopii, zdvojnásobil. V něco takového jsme při spuštění projektu na začátku tohoto roku vůbec nedoufali,“ uvedla Pavla Freij, ředitelka Onkomaják, o.s.
StřevoTour byl odstartován v únoru 2010. Obří nafukovací maketa tlustého střeva o rozměrech 9×4 metry názorně ukazuje, které choroby tento orgán nejčastěji postihují. Od února 2010 jí prošlo více než 14 tisíc aktivních účastníků ve 22 městech České republiky.
Podrobné informace o projektu naleznete na www.onkomajak.cz.
ČR má podle statistik Světové zdravotnické organizace (Globocan 2002) smutné vedoucí postavení v incidenci karcinomu tlustého střeva a konečníku. Každý rok onemocní touto chorobou v Česku asi 8000 lidí, až 4 tisíce Čechů této nemoci podlehne. Kolonoskopické vyšetření však absolvuje pouhá pětina oslovených ve věku 50 – 75 let.