To ostatně uznává i Amnesty International. Byly provedeny detailní studie, revize stávající legislativy, byly i novelizovány příslušné vyhlášky. „Novým způsobem jsme také nastavili některé dotační programy, aby lépe vyhovovaly potřebám vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodňujícího prostředí," zdůrazňuje ministryně Kopicová.
Ředitelům základních škol praktických posílá ministryně dopis, v němž je vyzývá, aby do svých škol přijímali pouze děti s lehkým mentálním postižením. „Všechny ostatní děti patří do hlavního vzdělávacího proudu v základních školách," konstatuje ministryně Miroslava Kopicová.
Nedávné detailní šetření diagnostických nástrojů užívaných vůči žákům ze sociálně a kulturně odlišného prostředí však prokázalo, že diagnostické nástroje užívané školskými poradenskými zařízeními vůči žákům ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí nejsou v principu nekorektní a diskriminační (přičemž samozřejmě záleží také na tom, jak jsou používány).
Kateřina Böhmová, ředitelka odboru vnějších vztahů a komunikacetel.: +420 234 811 566
e-mail: katerina.bohmova@msmt.cz