Pravidelné šetření společnosti Factum Invenio ukázalo, že česká společnost se domnívá, že reklamy ve veřejném prostoru je příliš mnoho. Lidé jsou přesyceni reklamou v nejsledovanějších komerčních televizích (TV Nova, TV Prima), kde reklama již několik let obtěžuje čtyři pětiny dotázaných.
Lidem vadí už i reklama na internetu
Navíc se neustále zvyšuje podíl lidí nespokojených s množstvím reklamy na internetu. Česká populace vnímá reklamu nejintenzivněji v klasických masmédiích, přičemž pocit přesycenosti opět stoupl u komerčních televizí, nejvýrazněji pak u TV Prima a to o čtyři procentní body, nyní již tedy přibližně 4 z 5 občanů mají pocit, že na Nově a Primě je reklam příliš mnoho.
Při sledování České televize má tento pocit každý druhý občan. Naopak u rozhlasu, denního tisku a časopisů se téměř nezměnil nebo dokonce mírně poklesl. V posledních letech můžeme také sledovat nárůst přesycenosti reklamou na internetu, každý třetí občan z populace má pocit, že je této reklamy příliš mnoho.
Nejvíc se líbí reklamy na místě s ochutnávkami
„Postoj veřejnosti k reklamě je v zásadě pragmatický. Přestože lidem její přílišné množství vadí a nemají ke sdělovaným informacím přílišnou důvěru, uznávají, že se reklama stala součástí moderní společnosti a umožňuje existenci mnoha různých médií a tím i názorovou pluralitu,“ uvádí výzkum.
Největším potenciálem pro umístění další reklamy disponuje podle názoru oslovených samotné místo prodeje. Zmiňovány jsou především ochutnávky a prezentace produktu.