Soutěž měst a obcí Unilever Sprinter roku 2009 znovu odmění aktivní města a obce za rozvoj cyklodopravy a cykloturistiky

Soutěž hodnotí především nárůst infrastruktury, základní vybavenosti a informační vybavenosti cyklotras a cyklostezek, a také pořádání kampaní či akcí v této oblasti za období předchozích dvou let v rámci daného města / obce a přilehlého regionu.

Sdílet

 Společnost Unilever spolu s partnery v oblasti cyklodopravy a cykloturistiky ze státní správy a neziskového sektoru – Ministerstvem dopravy, Centrem dopravního výzkumu, Státním fondem dopravní infrastruktury, Svazem měst a obcí ČR, Národní sítí Zdravých měst, agenturou CzechTourism, Nadací Partnerství a občanským sdružením NaKole – vyhlašují společně už druhý ročník celostátní soutěže měst a obcí v oblasti podpory cyklodopravy a cykloturistiky s názvem Unilever Sprinter roku. Cílem soutěže je podpořit města a obce, které v posledních dvou letech investovaly nejvíce úsilí a finančních prostředků na rozvoj cyklodopravy či cykloturistiky. Tři nejlepší z přihlášených měst či obcí budou odměněny finanční částkou na podporu dalšího rozvoje cyklodopravy a cykloturistiky. Loňskými vítězi se staly města a mikroregiony Ústecko – Orlicko,  Rakovnicko, a Kostelec nad Orlicí.

Do soutěže pro města a obce Unilever Sprinter roku 2009 se mohou přihlásit všechna česká a moravská města a obce do 80.000 obyvatel, které se cíleně věnují rozvoji cyklodopravy a cykloturistiky. „Cílem celostátní soutěže Unilever Sprinter roku je podpořit města, která rozvíjejí možnosti aktivního trávení volného času na kole a zvyšují bezpečnost tohoto způsobu dopravy. Loňský ročník ukázal, že řada měst a obcí dělá opravdu velmi hodnotné aktivity a my bychom chtěli, aby se o nich vědělo v celonárodním měřítku. Kromě finanční odměny jim soutěž může přinést také rozšíření znalosti jejich aktivit třeba u státní zprávy, cyklo-organizací nebo i mezi veřejností v jejich regionu i mimo něj,“ říká Jaroslav Martinek z Centra dopravního výzkumu a člen hodnotící komise.

Soutěž hodnotí především nárůst infrastruktury, základní vybavenosti a informační vybavenosti cyklotras a cyklostezek, a také pořádání kampaní či akcí v této oblasti za období předchozích dvou let v rámci daného města / obce a přilehlého regionu. Porotu soutěže budou tvořit nezávislí odborníci z pořadatelských organizací a jeden zástupce pořádající společnosti Unilever. Tři vítězná města budou odměněna částkami 100.000, 70.000 a 50.000 Kč určenými na další rozvoj cyklistiky a cykloturistiky ve městě. Jako zcela novou cenu letos porota vyhlašuje také zvláštní uznání poroty některé osobnosti za zvláštní přínos rozvoji cyklistické infrastruktury.

Města a obce byly dnešním dnem, tj. 26. března 2009, vyzvány k účasti v soutěži formou e-mailové pozvánky. Termín pro zaslání přihlášek do soutěže je 30. červen, vyhlášení výsledků soutěže proběhne do konce července 2009. Součástí této výzvy jsou i Pravidla soutěže, která budou rovněž publikována na internetových stránkách www.cyklostra­tegie.cz a www.cyklokonfe­rence.cz a na webových stránkách pořadatelů.

 „Společnost Unilever přišla s myšlenkou celostátní soutěže na podporu cyklistické dopravy a cykloturistiky v rámci své strategie Vitalita. Unilever je partnerem cykloturistiky již čtvrtým rokem. Během tří uplynulých let se věnoval podpoře cyklistické infrastruktury a kampaním na propagaci cykloturistiky,“ říká Andrea Jandová, tisková mluvčí společnosti Unilever.

Unilever je jedním z největších světových dodavatelů rychloobrátkového zboží se silnými kořeny ve více než 100 zemích světa. Hlavním posláním společnosti Unilever je vnášet do života Vitalitu. Vitalita naplňuje každodenní potřeby lidí v oblasti výživy, hygieny a péče o tělo prostřednictvím značkových výrobků, které lidem umožňují dobře se cítit, dobře vypadat a mít více ze života.

Unilever působí i v České republice, kde  zaměstnává přibližně 1100 zaměstnanců. Ve svém závodě v povltavské Nelahozevsi  vyrábí rostlinné tuky Rama, Flora, Rama Crème Bonjour a Perla a téměř celé portfolio značky Hellmann's. Mezi značky Unileveru dále patří i zubní pasty Signal, zmrzlina Algida, čaje Lipton, dehydratované výrobky Knorr, kosmetika Dove, Sunsilk, Axe, Rexona, Lux nebo čističe Domestos, Cif.

Společnost Unilever již šestým rokem pečuje o své věrné spotřebitele prostřednictvím spotřebitelského programu Na Doma. Součástí programu jsou populární internetové stránky www.nadoma.cz.


Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).