Testování se tentokrát zaměřilo na 19 GPS navigací, u nichž byla zkoumána odolnost a zpracování, bezpečnost při řízení, vybavení, a především samotná schopnost navigace. Při ní hraje roli několik důležitých faktorů. Tím prvním je signál ze satelitu a rychlost jeho nalezení. Důležité je také chování navigace, která aktuálně signál nepřijímá. Některé totiž v takovém případě neumožní ani zadání výchozího bodu, natož spočítání trasy. „Pro motoristy může být rovněž matoucí, když jim začne navigace v tunelu doporučovat objížďku. I s tím jsme se bohužel při testování setkali,“ dodává redaktor časopisu TEST, Václav Beneš.
Další rozdíly byly zaznamenány u testovaných výrobků z hlediska rychlosti výpočtu trasy. Některé navigace, například značky Navigon, počítají až tři trasy najednou, a to už se na rychlosti pozná. „Nejpomalejší byla navigace Tom Tom XXL IQ, která v extrémním případě hledala trasu dlouhou 1000 km až šest a půl minuty. Při běžném užití na kratší vzdálenosti ale pochopitelně tak dlouho čekat nebudete,“ vysvětluje Beneš.
Čtěte téma: Dovolená: Ať to voní, nebo smrdí
Nejsme písíčko s voknama, říká psycholog. Neprogramujte se na dovolenou jak počítač, nešpekulujte, co vás čeká. Jeďte všude s duší malého dítěte. Ajťáci s tím budou mít problém…
Údaj, který řidiče často zajímá u navigace jako první, je cena. I zde je potřeba dávat bedlivý pozor. Ne vždy je výhodné nechat se nalákat na nízkou cenu navigace. Může se stát, že kupující ušetří pár set výběrem levnějšího modelu navigace, ale v konečném důsledku se koupě o několik tisíc prodraží, neboť k levnější navigaci bude zapotřebí aktualizace map v ceně několika tisíc, zatímco dražší navigace bude mít aktualizace již v ceně. Dobrou navigaci s dvouletou aktualizací map lze pořídit od přibližně šesti tisíc korun.
Více: www.dtest.cz