Zájezdy po internetu kupuje v České republice více žen než mužů !

[Tisková zpráva] Z lidí, co si letos koupilo zájezd přes internet , bylo 53 % žen a 47 % mužů. Stejně jako vloni tak platí, že zájezdy přes internet vybírají většinou ženy. Zajímavé je srovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy byl podíl žen 58 % a mužů 42 %.

Sdílet

Polovinu všech zájezdů po internetu kupují lidé ve věku 20 – 39 let! Výsledky aktuálního velkého průzkumu Asociace českých cestovních kanceláří na vzorku 25 tis. prodaných zájezdů 200 největších cestovních kanceláří za období 1.leden – 30.duben 2009 ! (průzkum jsme provedli ve spolupráci s největším internetovým prodejcem zájezdů v ČR Invia.cz , který prodá ročně více než 100 tis. zájezdů od více než 400 cestovních kanceláří)

Z lidí, co si letos koupilo zájezd přes internet , bylo 53 % žen a 47 % mužů. Stejně jako vloni tak platí, že zájezdy přes internet vybírají většinou ženy. Zajímavé je srovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy byl podíl žen 58 % a mužů 42 %.

Znamená to tedy, že meziročně výrazně ubylo žen, které kupují zájezdy po internetu. Domníváme se, že důvodem je to, že ženy jsou citlivější na zprávy ohledně krize a proto letos došlo k jejich úbytku. Na internetu si zájezdy nejvíce kupují lidé ve věku 20 – 39 let. Je to logické : práce s internetem jim nedělá žádný problém a mají pravidelný příjem.

Nákupy zájezdů po internetu podle věku ( %) : 

12–19 let…11
20–29 let…24
30–39 let…26
40–49 let…17
50–59 let…16
60–69 let…5
70–79 let…1

(zdroj Invia.cz)

Vloni se v České republice přes internet prodalo přibližně 600 tis. zájezdů za 4 mld. Kč ( cca 26% všech zájezdů), což znamenalo meziroční nárust o 6 % ! Stále však zaostáváme za vyspělými zeměmi, v zemích původní 15 EU se prodá přes internet v průměru 35 % všech zájezdů a v USA si lidé koupí dokonce 40% všech zájedů přes internet.

Je tedy zřejmé, že prodeje zájezdů přes internet budou stoupat i v nejbližších letech. Celkově se vloni v ČR prodalo 2,3 mil. zájezdů za 15 mld. Kč. Češi vloni celkově realizovali 9,9 mil. dovolených ( tzn. pobytů o 4 a více přenocování), z toho bylo 4,99 mil. dovolených v zahraničí a 4,92 mil. dovolených v tuzemsku.

Znamená to tedy, že Češi vloni strávili v zahraničí 50,3 % všech svých dovolených a poprvé v české historii tak Češi strávili více dovolené v zahraničí než v tuzemsku ! Zahraniční dovolené zaznamenaly vloni meziroční nárust o 11%, zatímco tuzemské dovolené zaznamenaly meziroční nárust pouze o 2 %. Celkový počet dovolených českých občanů vloni meziročně narostl o 5% na celkový počet 9,9 mil. dovolených.

Češi vloni utratili za jednu zahraniční dovolenou v průměru 15600 Kč na osobu včetně nákladů na místě pobytu ( meziroční nárust o 10%) a poprvé v historii tak překročili magickou hranici 15 tis. Kč !

Za jednu tuzemskou dovolenou vloni Češi  utratili v průměru 4500 Kč na osobu včetně nákladů na místě pobytu, což znamená meziroční nárust o 16% ! V průměru Češi vloni utratili za jednu dovolenou ( tuzemské i zahraniční dohromady) 10 100 Kč na osobu, což znamená meziroční nárust o 14,5 % !

Důvody jsou zřejmé : zvyšující se průměrné příjmy a loňský silný kurz české koruny. Letos však z důvodu ekonomické krize a oslabení kurzu koruny neočekáváme, že by došlo k tak velkému nárustu počtu dovolených a výše útrat jako v loňském roce.

Nejvíce zahraničních dovolených strávili vloni Češi v Chorvatsku, následuje Slovensko, Itálie, Řecko, Tunisko, Rakousko, Španělsko, Egypt, Francie, Bulharsko a Turecko, které je poslední zemí, které se přehouplo přes celkový počet 100 tis. českých turistů za rok.

Trendem posledních let je díky stále se zvyšující životní úrovni našich obyvatel především posun zájmu českých turistů od tradičního Chorvatska, kde už téměř každý jednou byl, směrem k dalším středomořským destinacím. Chorvatsko tak vloni poprvé zaznamenalo značný pokles počtu českých turistů.


Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).