Albert začal ještě více využívat umělou inteligenci, podle slov jeho zástupců má tato novinka usnadnit práci pokladním a zrychlit odbavení zákazníků v prodejnách. Oč přesně jde a o kolik se zkrátí čas při čekání na namarkování zboží?
Kamera pozná nebalené zboží
Albert jako první maloobchodník začal na trhu s testováním počítačového rozpoznávání produktů využívající umělou inteligenci. Obchodník hovoří o dalším kroku, kterým chce zpříjemnit nákupní zážitek a zrychlení odbavení na pokladně
.
Konkrétně jde o pokladní systém, který využívá kamery umístěné nad pokladní váhou, ta snímá nebalené pečivo, ovoce a zeleninu a díky využití umělé inteligence okamžitě vyhodnotí, o jakou položku jde. Tuto volbu následně nabídne pokladní na obrazovce k potvrzení správnosti. „Kromě zkrácení doby čekání zákazníků u pokladen systém zvyšuje přesnost při identifikaci nebalených produktů, což minimalizuje chyby způsobené lidským faktorem při ručním zadávání,“ stojí v tiskové zprávě Albertu.
Když jsme se ale ptali, o kolik minut méně na pokladně zákazník stráví, bude-li mít k placení například osm nebalených položek ze sortimentu ovoce, zeleniny a pečivy, Jiří Mareček, mluvčí řetězce, nám odepsal, že úsporu času nejsou schopni odhadnout. „Ukáže se až v empirickém testování.“
Kde nejraději nakupujete potraviny nebo drogerii?
Na samoobslužných pokladnách ne
Nový systém se aktuálně testuje v hypermarketu v Praze na Nových Butovicích a supermarketu na Andělu, ale pouze na běžných pokladnách, nikoli těch samoobslužných, což může některé zákazníky zklamat. Právě zákazník je totiž tím, kdo se na obrazovkách samoobslužných pokladen orientuje zpravidla hůř než pokladní, která/který je s kasou v denním kontaktu. Kvůli hledání správného druhu zboží tak zákazník často přichází o drahocenný čas, který právě na samoobslužné pokladně chce ušetřit.
Zda se novinka osvědčí, zlehčí práci pokladním a zákazníkům ušetří čas, budeme sledovat. Stejně tak to, zda se kamery objeví i v dalších prodejnách společnosti Ahold.
Galerie: Albert testuje systém na rozpoznávání produktů