Legendární Kofila slaví 100 let: Se stejnou náplní v novém designovém obalu

Sdílet

 Autor: Nestle
Kofila má nové obaly, které pocházejí z návrhů talentovaných studentů grafického designu. Důvod je prozaický, tyčinka s jemnou kávovou náplní s mléčnou čokoládou slaví 100 let na trhu.

Příběh Kofily se začal psát v roce 1923, kdy tyčinka z mléčné čokolády s kávovou náplní vznikla pod značkou čokoládoven Orion. Aktuálně se vyrábí v závodě Nestlé Zora Olomouc, kde se jí jen roce 2022 vyrobilo více než 20 milionů kusů.

Po celou dobu své existence se může chlubit prakticky nezměněnou recepturou; v roce 2013 ke klasické Kofile přibyla ještě tyčinka Kofila Latte, která je obohacena o kousky rozpustné kávy. Kromě receptury se Kofila držela také tradičního vzhledu. Typicky žlutý obal s mouřenínem popíjejícím šálek kávy navrhl před více než devadesáti lety tehdy ještě neznámý a teprve třiadvacetiletý Zdeněk Rykr, který je mimo jiné také autor modré hvězdy čokoládovny Orion.

Zakladatelé čokoládovny Orion začínali jako výrobci tureckého medu Přečtěte si také:

Zakladatelé čokoládovny Orion začínali jako výrobci tureckého medu

Zajímavosti o Kofile

  • Kofila patří mezi pět nejprodávanějších tyčinek na trhu.
  • Od roku 2021 je vyráběna výhradně ze 100 procent udržitelně získávaného kakaa.
  • Vzniká v závodě Nestlé Zora Olomouc.
  • V roce 2022 se vyrobilo více než 20 milionů kusů kofil.
  • Autor prvního obalu Kofily byl Zdeněk Rykl. Je autorem i přebalu tyčinky Milena.

Autor obalu na Kofilu vymyslel i přebal Mileny

Mladý nadějný malíř byl do továrny přijat v roce 1921, aby se postaral o vizuální podobu všech čokolád i výrobního závodu. Jednou z prvních čokoládových tyčinek s rukopisem Zdeňka Rykra byla právě Kofila, ale známé jsou například také obaly ledových kaštanů či tyčinky Milena a mnoho dalších.

Galerie: Nové obaly pro Kofilu

V obalu podle Rykrova návrhu s minimálními úpravami můžeme Kofilu vídat dodnes a výrobce ještě před šesti lety tvrdil, že na tom prý neplánuje nic měnit (až na výjimky, jimiž jsou například limitované edice). Jenže teď nastává výjimečná situace, Kofila slaví stovku a nový přebal se náramně hodí.

Ke kulatinám sedm nových obalů

Ke 100. výročí tak Kofila přináší designovou edici, která vznikla ve spolupráci s ateliérem Grafický design Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Studenti zlínské univerzity navrhli téměř osmdesát unikátních designů, z nichž bylo vybráno sedm nejzajímavějších splňující stanovená kritéria.

„Kofila je krásným příkladem tradice, která přetrvává po generace. Do nového století vstupuje Kofila v obalech vytvořených mladými designéry, kteří se ve svých návrzích inspirovali ikonickým obalem a dodali mu moderní nádech. Nadčasovost tyčinky symbolizuje její minimalistický tvar, stejně tak unikátní receptura spojující kávu a čokoládu, která je navíc od roku 2021 vyráběná ze 100 % udržitelného kakaa,“ dodává Eliška Soukupová, manažerka značky Kofila.

Líbí se vám nové obaly Kofily?

Autor článku

Redaktorka serveru Vitalia.cz se zaměřuje zejména na kvalitu potravin a kvalitu jejich prodeje. Věnuje se také zdravotní problematice.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).